ברלין: המוזיאון השיב למשפחה יהודית יצירת אמנות שנבזזה בשואה

המפקח על המוזיאונים בגרמניה אמר בתגובה למחווה: "נמשיך לפעול בכל הכוח כדי להשלים עם מה שנעשה בבזיזת יצירות אמנות מיהודים ונפעל להשיב יצירות לבעליהם החוקיים ולהזכיר לכל את העוול"

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 25.10.2021 | 14:09

צילום: פלאש 90

מוזיאון ברלין החליט להחזיר יצירת אמנות לצאצאיו של ארמנד דורוויל, עו"ד יהודי שאולץ על ידי הנאצים למכור ציור עתיק ויקר. לאחר שהוחזר הציור קנה אותו המוזיאון בחזרה מבני המשפחה.

הציור, שנבזז כאמור על ידי הנאצים, עשה דרך ארוכה עד שנקנה על ידי המוזיאון הגרמני מגלריה לונדונית והפך לחלק קבוע מהתערוכה שלו. המוזיאון לא חשף כמה הוא שילם עבור הציור, אבל הערכות מדברות על כך ששולם המחיר המלא של היצירה.

הרמן פרזינגר, ראש 'הקרן למורשת התרבותית הפרוסית' המפקחת על המוזיאונים במדינה, הודה לבני משפחת דורוויל ואמר כי הם נהגו באצילות כשבמקום לשמור את הציור לעצמם מכרו אותו כדי שיוכל להישאר נחלת הכלל. "אני אסיר תודה ליורשיו של ארמנד דורוויל על שאיפשרו לנו לרכוש את היצירה בחזרה. נמשיך לפעול בכל הכוח כדי להשלים עם כתמי העבר שלנו, להחזיר יצירות לבעליהם החוקיים ולהזכיר לכל את העוול שנעשה בבזיזת יצירות אמנות מיהודים", אמר פרזינגר.

ארמנד דורוויל היה עורך דין ואיש ציבור יליד פריז שנמלט מהכיבוש הנאצי בשנת ת"ש והצליח להבריח איתו חלק מאוסף האמנות הגדול שלו. 450 הציורים באוסף כללו את מיטב היצירות של ציירי צרפת. הוא נפטר בשנת תש"א והנאצים אילצו את יורשיו להעניק ללא תשלום את האוסף לגרמנים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום