ארה"ב זועמת ומקשה על אזרחי רוסיה לקבל ויזה

בעקבות המתיחות בין רוסיה לארה"ב ולאחר שהראשונה הגבילה את מספרם של אנשי הסגל הדיפלומטי האמריקני במדינה, האמריקאים משיבים אש ומודיעים על מגבלה משמעותית למבקשי ויזת מהגר

מאיר גלבוע | חדשות בעולם 25.10.2021 | 12:41

הקרמלין צילום: משה שי/פלאש 90

אזרחי רוסיה המעוניינים להגיש בקשה לויזת מהגר לארצות הברית, נדרשים כעת לנסוע לשגרירות ארה"ב בוורשה - פולין כדי לעבור את התהליך, כך אישרה מחלקת המדינה ביום ראשון, תוך שהיא מאשימה את ההגבלות שהטילה מוסקבה.

ההתפתחות הזו מגיעה על רקע המתיחות האמריקנית רוסית הבלתי גמורה, מתיחות שהובילה את מוסקבה להגביל את מספרם של אנשי הסגל הדיפלומטי האמריקני ברוסיה.

המהלך של ארה"ב עורר זעם אצל הרוסים, דוברת משרד החוץ מריה זחרובה, תקפה את ההחלטה. "דיפלומטים אמריקאים" היא כתבה בטלגרם, "הרסו זה מכבר את מערכת השירותים הקונסולריים ברוסיה, והפכו את מה שאמור להיות נוהל שגרתי וטכני לגיהנום אמיתי". מחלקת המדינה מצדה, הטילה את מלוא האשמה על מוסקבה.

"ההחלטה של ​​ממשלת רוסיה לאסור על ארה"ב לשמר להעסיק או להתקשר עם צוות רוסי או נציגים של מדינות צד שלישי, משפיעה קשות על היכולת שלנו לספק שירותים קונסולריים", אמר דובר מחלקת המדינה בהצהרה לסוכנות הידיעות AFP.

"המספר המצומצם ביותר של הצוות הקונסולרי ברוסיה בשלב זה אינו מאפשר לנו לספק אשרות שגרתיות או שירות לאזרח ארה"ב", הוסיף הדובר, והדגיש כי "אנחנו מבינים שזהו שינוי משמעותי עבור מבקשי ויזה". דובר מחלקת המדינה הזהיר אזרחים שמעוניינים בויזה לא לנסוע לוורשה לפני הזמנת פגישה עם השגרירות במקום. 

באתר משרד החוץ נוספה רוסיה לרשימה של מדינות שבהן לארצות הברית אין נציגות קונסולרית או שהמצב המדיני או הביטחוני לא יציב או לא ברור מספיק. מנגד אזרחי רוסיה הרוצים לקבל אשרות לא-מהגרים עדיין יכולים להגיש בקשה בכל שגרירות או קונסוליה של ארה"ב מעבר לים כל עוד הם נמצאים פיזית באותה מדינה, כך נאמר בהצהרה האמריקנית. "שגרירות ארה"ב במוסקבה תוכל לטפל רק ב"וויזות דיפלומטיות או רשמיות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום