ראש הממשלה נפתלי בנט הכריז על "רפורמת המילקי"

ראש הממשלה נפתלי בנט הכריז הבוקר על 'רפורמת המילקי' שמטרתה להוזיל משמעותית את מחירי המעדנים, גבינות קשות, שימורים, ועוד. "תחסוך כ-3 מיליארד שקלים" | הרפורמה מצטרפת לשתי רפורמות עליהן הודיע רה"מ מוקדם יותר החודש 

יוסף ריס | פוליטי 25.10.2021 | 17:22

אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע היום (שני) על 'רפורמת המילקי'. הרפורמה עתידה להשפיע על מחירי מוצרים כמו - מעדנים, שמנת, גבינות קשות, יוגורטים, שימורים, ירקות קפואים, חומרי גלם לתעשייה, פטריות, דבש ועוד.
 
על פי הודעת ראש הממשלה, הרפורמה תחסוך לציבור הישראלי כ-3 מיליארדי שקלים בשנה. 
 
היום כתב ראש הממשלה, הצרכן הישראלי משלם 37% יותר על מזון (במונחי כוח קנייה) ביחס למדינות האיחוד האירופי ומדינות ה-OECD נכתב בהודעה, בצירוף דוגמה - מעדן שוקולד שבישראל עולה בממוצע 2.75 ש״ח עולה שקל אחד במדינות ה-OECD - פער של 183 אחוז.  
 
לטענת ראש הממשלה, הסיבה לפערים העצומים, "המסלול המסורבל שהופך כניסת שחקנים חדשים לשוק ללא כדאית ומעייפת". 
 
לכן כותב בנט, "החלטנו לאמץ את המודל האירופי, המאפשר ייבוא מזון רגיש על בסיס הצהרה בלבד ובכך להגביר תחרות, להוריד מחירים, ועל פי ההערכות לחסוך לציבור הישראלי 3 מיליארד שקל בשנה", הודיע ראש הממשלה בהודעתו. 
 
 
'רפורמת המילקי' מצטרפת ל- 'רפורמת העגלות' שהוכרזה לפני שבועיים ואמורה לאפשר ליבואנים ישראליים לייבא מוצרים שמאושרים באירופה אך לא עומדים בתקן הישראלי, ול'רפורמת הפארם' שהתפרסמה לפני ארבעה ימים שמטרתה לפתוח את שוק התמרוקים גם ליבואנים מקבילים, ולהקל את הרגולציה ליצרנים ישראלים וליבואנים רשמיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום