השרה מרב מיכאלי: לשחרר את הכותל מידי החרדים

במהלך כינוס בהשתתפות נציגים מארגוני הרפורמים והקונסרבטיבים, אמרה השרה מיכאלי בהתייחסה למתווה הכותל כי יבוא יום ונצטרך "לשחרר את הכותל מידי החרדים"

ארי קלמן | פוליטי 25.10.2021 | 18:20

הכותל המערבי בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הסאגה סביב רחבת הכותל והקמת רחבה שוויונית חוזרת לסדר בעקבות לאחר הצהרתו של שר התפוצות נחמן שי היום (שני) שהתחייב להפשיר את ההקפאה על מתווה הכותל הרפורמי מייד אחרי העברת התקציב.

באותו כינוס בהשתתפות נציגים מארגוני הרפורמים והקונסרבטיבים, השתתפה גם השרה מירב מיכאלי, יו"ר מפלגת העבודה. מיכאלי טענה כי יש לשחרר את הכותל מידי החרדים.

"הכותל המערבי לא צריך להשתדל רק ליהדות התפוצות", אמרה השרה מיכאלי, "רוב אזרחי ישראל התרגלו לכותל כבית כנסת חרדי היא קלקול, טעות גדולה ויסודית".

השרה הצהירה כי "חייב יהיה לזה תיקון". היא ציינה כי "לא מספיק לעשות אזור שוויוני לכותל, יום אחד נצטרך לשחרר את הכותל שוב‬".

השר שי סיפר למשתתפים בפתח דבריו, "לילה לפני ההשבעה שלי לממשלה הלכתי לכותל, לשני המקומות, גם לגדולה המוארת וגם לקטנה החשוכה. יש לשתי המקומות חשיבות דומה. אנחנו נותנים מקום שווה". הוא העיד כי "השיחות טלפון הראשונות במשרדו היו לרפורמים, קונסרבטיבים ואורתודוקסים".

"מרגע זה ממשלת ישראל פועלת באופן שווה לכל הזרמים", הצהיר שר התפוצות, "אנחנו מאמינים שלכל אחד יש מקום ביהדות וכל אחד יכול לקבל את היהדות בדרך שלו. אני שמח בממשלה שאימצה את הקו הזה".

השר התייחס לפרסום ב'בחדרי חרדים' על אישור התקציב של 40 מיליון שקל עבור ארגוני הרפורמים. השר הסביר מה מהות התקציב, "זה שם קץ לאפליה של הזרמים הרפורמים והקונסרבטיבים. עדיין כולם יהודים בעיני הקב"ה. קיבלנו את ההקצבה ואנחנו מתכוונים לממש את זה בהקדם. בדרכים הכי קצרות. למרות שמאמינים שיש לנו קדנציה מלאה".

בנושא מתווה הכותל שצפוי לעורר סערה, אמר שר התפוצות: "אנחנו גם מקדמים את נושא הכותל, זה חשוב יותר לחברינו מחוץ לארץ, זה לא מספק אותם", הוא חשף, "פניתי לראש הממשלה והנחנו על שולחן הממשלה לחזור לעניין הזה למתווה הכותל המקורי".

"רוצים להחזיר את המתווה למקומו ייתכן והיו בו תיקונים". ציין השר והצהיר כי "אחרי שהתקציב יאושר ניגש גם לנושא הזה", עוד ציין שר התפוצות שי "ראש הממשלה נפתלי בנט ואפילו שר הדתות (מתן כהנא א.ק)) ואלקין (שר הבינוי זאב אלקין א.ק.) עומדים איתנו בעניין הזה".

רקפת גינסברג, מנכ"לית התנועה המסורתית מסרה לאחר האירוע כי: "השקת השדולה היום בכנסת להתחדשות יהודית חשובה מאין כמותה. עקב בצד אגודל, הממשלה החדשה מבינה את החשיבות הקשר עם יהדות התפוצות - ואנו מקווים שתפעל כך גם במישור המעשי, עם יישום מתווה הכותל בקרוב".

ממרכז ליב"ה נמסר בתגובה לדברים: "חודשים רבים שאנחנו מתריעים על מה שקורה מאחורי הקלעים, כעת זה נאמר בפירוש: בנט מחלק את הכותל. יחד עם מתן כהנא וחבר הכנסת קריב, הארגונים הרפורמיים יקבלו בכותל הכרה ממדינת ישראל ומשם הדרך סלולה למדינת כל אזרחיה. אנחנו ננצח בקרב על הכותל ונשמור על הכותל וזהותה היהודית של המדינה."

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום