הח"כ הודיע כי יפר את הוראתה של חיות: "לא מוסמכת"

לאחר שכמה מהמועמדים לכס בית המשפט נמענו מלהיפגש איתו בשל החשש שמועמדתם תיפגע, חבר הכנסת שמחה רוטמן, החבר בוועדה למינוי שופטים, פנה לנשיאת בית המשפט העליון בעניין - והיא השיבה שאסור למועמדים להיפגש עם גורמים פוליטיים | למרות זאת, הוא הודיע שלא יקיים את ההנחיה: "איך אתן את דעתי בלי לפגוש את המועמד?"

יאיר כלפה | פוליטי 25.10.2021 | 17:38

ח"כ שמחה רוטמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מתיחות בוועדה למינוי שופטים: חבר הכנסת שמחה רוטמן הודיע היום (שני) כי הוא מתכוון להיפגש עם מועמדים לשיפוט, למרות האיסור של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.

רוטמן, לפי המכתב ששלח לחיות שפורסם הבוקר ב'ידיעות אחרונות', החבר בוועדה למינוי שופטים מטעם הכנסת, גילה כי חלק מהמועמדים לא רוצים להיפגש איתו כיוון שהם חוששים שסיכוייהם ייפגעו. הח"כ פנה לנשיאה וטעם כי האיסור מונע ממנו לגבש "תמונה מלאה".

השופטת חיות השיבה כי המועמדים לא צריכים להיפגש עם גורמים פוליטיים, בנושאים שקשורים לקידומם לערכאות גבוהות, וזאת על סמך החלטה של הנשיאה בדימוס מרים נאור, בשנת 2006.

למרות תשובתה של הנשיאה חיות, חבר הכנסת מ'הציונות הדתית' הודיע בראיון ל'גל"צ' כי הוא מתכוון להיפגש עם מועמדים: "למה שלא נשלוף פתק וזהו? יש פה מאבק כוח. אין פסול בלהשקיע שעה עם מועמד כדי להבין את תפיסת עולמו. איך אתן את דעתי בלי לפגוש את המועמד?".

"לא אקיים את ההוראה של חיות לא להיפגש עם המועמדים, היא לא מוסמכת לתת לי הוראות. כל מועמד שרוצה להיפגש איתי - מוזמן", הזמין רוטמן את המועמדים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום