בגלל בן & ג'ריס: מכה נוספת לחברת יונילוור

מדינת פלורידה הודיעה שתפסיק עם המניות של החברה האמריקאית המפורסמת בן אנד ג'ריס שהחרימה את ישראל. "כל ארגון או גוף שמחרים את ישראל לא יקבל דולר נוסף מכספי פלורידה"

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 25.10.2021 | 20:48

אילוסטרציה צילום: unsplash

מדינת פלורידה בארצות הברית תפסיק לרכוש מניות של חברת יונילוור, חברת האם של בן אנד ג'ריס העולמית הנמכרת כמעט בכל העולם, בשל ההחלטה שלא לאפשר את מכירת הגלידות בכל שטחי ישראל כמו יהודה ושומרון.

ג'ימי תיאו פטרוניס ג'וניור, מנהל הכספים הראשי של מדינת פלורידה, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ישראל ופלורידה הן חברות אמת, כל ארגון או גוף שמחרים את ישראל לא יקבל דולר נוסף מכספי פלורידה". מדינת פלורידה השקיעה עד היום כ-140 מיליון דולר במניותיה של יוניליוור, השקעה של פלורידה תיפסק עקב ההחלטה של החברה להפסיק למכור את הגלידה בשטחי מדינת ישראל .

בשבועות האחרונים מאז החרם שעשתה החברה, התווספו לרשימה הארוכה שהטילו מגבלות שונות על החברה, מדינות כמו טקסס, אריזונה וניו ג'רזי. ובנוסף מדינות נוספות מבין 35 המדינות שחוקקו חוקים כנגד פעילות BDS ארגון העושה חרמות על ישראל, שוקלות להטיל סנקציות כלכליות כבדות על החברה. בין היתר מרילנד, ניו יורק ואילינוי.

אבי זינגר, מנכ"ל ובעלי בן & ג'ריס ישראל אמר: "מדינת פלורידה נכנסה גם היא לרשימת המדינות הפועלות בצורה ברורה ונחושה כנגד החרמת מדינת ישראל ואזרחיה. כבר לפני שלושה חודשים, הכריזה פלורידה כי היא בוחנת את האפשרויות המשפטיות כנגד חברת יוניליוור. כעת, לאחר בדיקה משפטית שאכן מתקיימת הפרה של חוק החרם, ועקב העובדה שהנהלת יוניליוור לא חזרה בה מהחלטתה, החליטה פלורידה לעמוד לצד ישראל, להפעיל את חוק החרם, ולמשוך את ההשקעות מחברת יוניליוור. ובכך מוכיחה לעולם כי גלידה אינה חלק מפוליטיקה".

כזכור אחרי שחברת הגלידות העולמית בן & ג'ריס הודיעה כי תפסיק לשווק את מוצריה בשטחי יהודה ושומרון, החברה בישראל מודיעה שהיא מתנגדת להחרים את יו"ש, וקוראת להמשיך לקנות את המוצרים שלה: ‏"קוראים לישראלים להמשיך לקנות את התוצרת הישראלית".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום