הנצחת הטבח בכפר קאסם: מתיחות בקואליציה וביקור נשיא המדינה

מתיחות בקואליציה על רקע הצעת החוק להנצחת הטבח בכפר קאסם: חברי כנסת מרע"מ אינם מתכוונים להתנגד להצעת החוק. לפי שעה, ח"כ תומא-סלימאן מהרשימה המשותפת מתכוונת להעלות את החוק להצבעה ביום רביעי. בקואליציה מנסים לשכנע אותה לדחות את ההצבעה - אך אין כרגע הסכמות

חיים שמואלי | פוליטי 25.10.2021 | 22:54

בנט ועבאס במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מתיחות בקואליציה: חברי כנסת ממפלגת רע"מ אינם מתכוונים להתנגד להצעת החוק שמקדמת ח"כ עאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת, בעניין הנצחת הטבח בכפר קאסם בשנת 1956, והזכרת הטבח בתוכנית הלימודים של משרד החינוך.

על פי הדיווח ב'כאן 11', מלבד חברי הכנסת מרע"מ, גם במרצ טרם הוחלט אם להיעדר מההצבעה או להצביע בעד.

מי שמשתרבב למשבר הפוליטי הזה, הוא נשיא המדינה יצחק הרצוג, שמתכנן לבקר בכפר קאסם ביום שישי הקרוב. לדברי גורמים בכפר קאסם, אם הצעת החוק תיפול - זה יהיה מביך מאוד והם יתקשו מאוד למנוע מאנשים להתפרץ במהלך הביקור.

אחד השמות הבולטים שתומכים בחוק, מתוך הקואליציה, הוא השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' מ'מרצ' שאמר: "אני ניצול של הטבח מכפר קאסם. סבא שלי ואבא שלי נפצעו בו ונהרגו בני משפחה. כשנכנסתי לפוליטיקה, עיצוב המדיניות הפוליטית שלי נבע מהדבר הזה. סוגיה כזו צריך ללמד בבית הספר כדי שלא יחזרו טעויות כאלה והיא חשובה יותר מכל החלטה פוליטית אחר".

‏לפי שעה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן מתכוונת להעלות את החוק להצבעה ביום רביעי. בקואליציה מנסים לשכנע אותה לדחות את ההצבעה - אך אין כרגע הסכמות. 

יצוין כי הצעת החוק עלתה שוב לכותרות אחרי שבמרצ ביקרו בחריפות את ההחלטות של שר הביטחון בני גנץ להכריז על שישה ארגונים פלסטינים כגופי טרור והן את אישורי הבנייה בהתיישבות. במרצ רואים בה הצעת חוק שתאתגר את הפלג הימני בממשלה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום