צפו: ארבעה ספרי תורה עתיקים הוברחו לטורקיה

ארבעה ספרי תורה ומגילה כתובה בעברית המוטבעת בעלי זהב נתפסו על ידי שלטונות טורקיה | לפי ההערכות הם בני 1,000 שנה | צפו בתיעוד ממשטרת טורקיה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 4.11.2021 | 12:35

השלל שנתפס צילום: דוברות משטרת טורקיה

ארבעה ספרי קודש עתיקים עם כתב יד רקום בזהב המתוארכים אלף שנים, נתפסו ברובע קיזילטה במרדין טורקיה, לאחר חקירה של משטרת מחוז מרדין, נודע כי חפצים היסטוריים הובאו לטורקיה באופן לא חוקי.

במהלך המבצע נתפסו ארבעה כתבי יד של ספרי קודש הנחשבים מלפני אלף שנה ורקומים בזהב על עורות בעלי חיים שונים.

ארבעה ספרים ומגילה כתובה בעברית ומוטבעת בעלי זהב נתפסו על ידי שלטונות טורקיה, מבריח אחד נעצר. כתבי היד עם תבליט קלף שנכתבו בעברית, שלפי ההערכות הם בני 1,000 שנה, נתפסו על ידי המשטרה בעיר מרדין בדרום מזרח טורקיה בשבוע שעבר לאחר שיובאו באופן בלתי חוקי.

 

צילום: דוברות משטרת טורקיה

בתיעוד שפרסמה משטרת מחוז מרדין, נראו ציורים של בעלי חיים כמו ינשוף, צבי, עקרב ופר מוקפים בכתב עברי, אם כי לא ברור אם הספרים נכתבו בעברית או בשפה אחרת או בניב אחר.

הספרים והמגילה והמארז בו נשמרה המגילה, עוטרו כולם במגן דוד ולאחד הספרים הייתה גם חנוכייה על כריכתו.

ה'ג'רוזלם פוסט' מדווח, כי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח כי ממקורות שלו, כתבי היד שנתפסו על ידי הרשויות הטורקיות נגנבו על ידי לגיון אל-רחמן, קבוצת מורדים סורית, מבית הכנסת אליהו הנביא בדמשק, והם הוברחו לטורקיה. יש לציין כי מרכז המעקב הסורי התגלה כמקור לא הכי אמין בלשון המעטה.

בית הכנסת אליהו הנביא הופצץ ונבזז במהלך מלחמת האזרחים בסוריה, על לפי המסורת, האתר נמצא במקום בו הסתתר אליהו הנביא מפני אחאב מלך ישראל לאחר שהכריז על בצורת.

הרב מנדי חיטריק רבה האשכנזי של טורקיה ויו"ר איחוד הרבנים במדינות האיסלם, אומר ל'בחדרי חרדים', "כל הזמן אני מקבל את ההודעות האלה, אומרים לי "הרב, למה שלא נציל את המגילה העתיקה הזו מאיראן או את ספר התפילה העתיק הזה מסוריה או את ספר התורה מעיראק" הכל מזויף, ממש מזויף, מההתחלה ועד הסוף".

הזייפנים מרבים להשתמש בסמלים של ארגונים ישראלים או יהודיים, על אחד הנושאים שהרב חיטריק מדבר, היה הלוגו של המוסד. "הם לוקחים נייר ישן ומטביעים באותיות זהב כל כתב אקראי שהם מוצאים באינטרנט", אומר הרב חיטריק. "הם חושבים שאם הם יכולים לזייף דולצ'ה וגבאנה הם יכולים לזייף ספרי תורה או ספרי קודש".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום