המשטרה: הצלם לא זוהה; התיעוד מוכיח אחרת

למרות התיעוד החמור - בו נראים שוטרים תוקפים את צלם 'בחדרי חרדים' - במשטרה לא מגנים את התנהלותם וטוענים כי הצלם לא זוהה תחילה ע"י הכוחות. זאת, בניגוד לסרטון המוכיח כי הצלם הציג בפני השוטרים תעודה והפציר בהם שוב שוב כי ייתנו לו להמשיך בעבודתו | ח"כ בוסו: "גם את פעולת המשטרה מותר לסקר. לפי האלימות המיותרת שנהגו קבוצת השוטרים, כנראה יש להם הרבה מה להסתיר"

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 15.11.2021 | 11:00

רגע התקיפה צילום: צילום מסך

במשטרה מסרבים לגנות את התנהלות השוטרים שתקפו את צלם 'בחדרי חרדים', ישי ירושלמי, במהלך מחאה שנערכה אמש (ראשון) ברחוב ברחוב בר אילן בירושלים. לטענת המשטרה, הצלם עמד בלב ההפגנה בשעה ששוטרים ניסו לפזר את ההמון שחסם את ציר התנועה. במשטרה הוסיפו כי הצלם לא זוהה תחילה ע"י הכוחות כעיתונאי ועמד באמצע הכביש עם מפגינים נוספים. אלא, שתיעוד האירוע מוכיח כי הצלם הציג בפני השוטרים את תעודת העיתונאי שברשותו כשברקע צלמים נוספים שמפנים את תשומת ליבם של השוטרים לעניין.

כפי שדווח אתמול, צלם המערכת התוקף על ידי שוטרים במהלך ההפגנה בירושלים. בהפגנה השתתפו עשרות מאנשי 'העדה החרדית' שמוחים נגד המשך העבודות לבניית הקו הירוק של הרכבת הקלה, שצפוי לחלוף בשכונות החרדיות.

תיעוד התקיפה, שפורסם ברשתות ברשתות החברתיות, עורר תגובות זועמות. בתיעוד, נראה ירושלמי דורש מהשוטרים לשחררו ולאפשר לו את המשך עבודתו. אלא, שהשוטרים סירבו לדרישתו והמשיכו לפעול באלימות. התקיפה האלימה נמשכה גם כאשר הצלם נהדף למדרכה ואחד השוטרים נצפה כשהוא דוחף אותו בעוצמה.

ח"כ אוריאל בוסו הגיב הבוקר לאלימות כלפי הצלם ואמר: "זה הולך ומחריף: המשטרה נוהגת באלימות כלפי עיתונאים. האמצעים יוצאי דופן אותם מפעילה המשטרה בכדי למנוע מעיתונאים לעשות את עבודתם משאירים סימני שאלה קשים. גם את פעולת המשטרה מותר לסקר. לפי האלימות המיותרת שנהגו קבוצת השוטרים, כנראה יש להם הרבה מה להסתיר, זה הדפוס התנהגות זה רוח המפקד. כשמדובר בעיתונאי חרדי התעודה כנראה פחות רלוונטית, על מח"ש לא בונים, אבל איפה למען ה' השר לביטחון פנים"

"קורא לכל הארגונים יפי הנפש שלימדו אותנו ש'לא פוגעים בעיתונאי באשר הוא' לא לעמוד מנגד ולקיים פעולות מחאה כפי שקיימו בעבר במקרים כאלו, דמו של עיתונאי חרדי אינו שונה", הוסיף יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, חה"כ מיכאל מלכיאלי.

ח"כ מאיר פרוש מסר אמש בתגובה לתקיפת צלם 'בחדרי חרדים ע"י המשטרה: "העובדה שצלם שמציג תעודת עיתונאי מותקף שוב ושוב בברוטאליות על ידי כוחות המשטרה היא שערורייתית ואיננה מתקבלת על הדעת. בכוונתי לפנות למפקד מחוז ירושלים בכדי שיבדוק את הדברים לעומקם".

תגובת המשטרה המלאה: "אמש התרחשה הפרת סדר ברחוב בר אילן בירושלים, שכללה חסימת ציר התנועה והפרעה באתר העבודה במקום. במהלך הטיפול בהפרת הסדר, עסקו כוחות המשטרה בפיזורם והדיפתם של אלו שחסמו את הציר ולא נשמעו להוראות המשטרה במקום, בהם נשוא פנייתכם שלא זוהה תחילה ע"י הכוחות כעיתונאי ועמד באמצע הכביש עם מפגינים נוספים. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה והסיקור העיתונאי כחוק, אולם לא תאפשר את הפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק"

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום