פנייה לשר בעקבות תקיפת צלם 'בחדרי חרדים': "פגיעה קשה בחופש העיתונות"

במחלקה לחקירות שוטרים הוגשה היום תלונה בעקבות תקיפת צלם 'בחדרי חרדים', אמש  במהלך מחאה בירושלים | ח"כ ארבל הגיש שאילתא לשר לביטחון פנים: "אלימות כלפי עיתונאים הממלאים את עבודתם חמורה במיוחד בהיותה פוגעת קשות בחופש העיתונות ובחופש הביטוי" | ח"כ איתמר בן גביר: "אפנה במכתב למפקד מחוז ירושלים בדרישה לחקור את התקיפה של הצלם שעשה את עבודתו"

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 15.11.2021 | 17:28

רגעי התקיפה צילום: חדשות כל העולם

חבר הכנסת משה ארבל פנה היום (שני) לשר לביטחון פנים, עמר בר-לב, וקרא לו לערוך בירור מקיף בנוגע לתקיפת צלם 'בחדרי חרדים' ישי ירושלמי, במהלך הפגנה שנערכה אמש ברחוב בר אילן בבירה. מוקדם יותר הגיע ירושלמי למשרדי המחלקה לחקירות שוטרים והגיש תלונה נגד השוטרים התוקפים.

"אתמול בערב, ביום 14 בנובמבר דחפו והכו שוטרים את ישי ירושלמי, עיתונאי חרדי, צלם האתר 'בחדרי חרדים', בשעה שסיקר את הפגנות הרכבת הקלה ברחוב בר אילן בירושלים - גם לאחר שהציג את תעודת העיתונאי שלו", כתב ארבל לשר לביטחון פנים.

הוא הוסיף כי "התקיפה האלימה של השוטרים נתפסה בעדשות המצלמות ופורסמה ברשתות חברתיות שונות (וניתן לראותה בכתבה באתר)".

"בתיעוד", נכתב בפניית חבר הכנסת ארבל, "הצלם נראה דורש מהשוטרים לשחררו ולאפשר לו את המשך עבודתו אולם השוטרים מסרבים וממשיכים לפעול באלימות ולהטיחו לקיר ולדחופו. אלימות שוטרים היא רעה חולה שיש לשרשה אך אלימות כלפי עיתונאים הממלאים את עבודתם חמורה במיוחד בהיותה פוגעת קשות בחופש העיתונות ובחופש הביטוי".

"אני מצפה שהמשטרה תברר מי היו השוטרים במקום, מי פיקד עליהם ומדוע הופעלה אלימות כלפי העיתונאי ובמידת הצורך תנקוט הליכים משמעתיים נגד השוטרים ותחדד את הנהלים בתחנה הרלוונטית", הוסיף ארבל. "מה נעשה במשטרה ובמשרדך ביחס לתקיפת העיתונאי ישי ירושלמי ב-14 בנובמבר? האם השוטרים התוקפים זוהו ונערך בירור מדוע פעלו באלימות כלפי עיתונאי?", נכתב בשאילתא.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר, הודיע כי יפנה למפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, וידרוש ממנו לחקור את התקיפה החמורה. "אפנה במכתב למפקד מחוז ירושלים בדרישה לחקור את התקיפה של הצלם שעשה את עבודתו", כתב בן גביר. "זה אינו האירוע הראשון שמתבצעת תקיפה של מפגינים וצלמים במקום. הגיע הזמן לטפל בנחישות בפורעים ולדרוש מעצר עד תום ההליכים של התוקפים. החרדים אינם שק החבטות של המשטרה".

כפי שדווח אתמול, צלם מערכת 'בחדרי חרדים' הותקף על ידי שוטרים במהלך מחאה שנערכה ברחוב בר אילן בירושלים, בה השתתפו עשרות מאנשי 'העדה החרדית' שמוחים נגד המשך העבודות לבניית הקו הירוק של הרכבת הקלה, שצפוי לחלוף בשכונות החרדיות.

במשטרה סירבו היום לגנות את התנהלות השוטרים שתקפו את הצלם. לטענת המשטרה, הצלם עמד בלב ההפגנה בשעה ששוטרים ניסו לפזר את ההמון שחסם את ציר התנועה. במשטרה הוסיפו כי הצלם לא זוהה תחילה ע"י הכוחות כעיתונאי ועמד באמצע הכביש עם מפגינים נוספים. אלא, שתיעוד האירוע מוכיח כי הצלם הציג בפני השוטרים את תעודת העיתונאי שברשותו כשברקע צלמים נוספים שמפנים את תשומת ליבם של השוטרים לעניין.

תיעוד התקיפה, שפורסם ברשתות ברשתות החברתיות, עורר תגובות זועמות. בתיעוד, נראה ירושלמי דורש מהשוטרים לשחררו ולאפשר לו את המשך עבודתו. אלא, שהשוטרים סירבו לדרישתו והמשיכו לפעול באלימות. התקיפה האלימה נמשכה גם כאשר הצלם נהדף למדרכה ואחד השוטרים נצפה כשהוא דוחף אותו בעוצמה.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "אמש התרחשה הפרת סדר ברחוב בר אילן בירושלים, שכללה חסימת ציר התנועה והפרעה באתר העבודה במקום. במהלך הטיפול בהפרת הסדר, עסקו כוחות המשטרה בפיזורם והדיפתם של אלו שחסמו את הציר ולא נשמעו להוראות המשטרה במקום, בהם נשוא פנייתכם שלא זוהה תחילה ע"י הכוחות כעיתונאי ועמד באמצע הכביש עם מפגינים נוספים. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה והסיקור העיתונאי כחוק, אולם לא תאפשר את הפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק"

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום