בד"ה: החזן והפייטן המפורסם הלך לעולמו

בצער רב וביגון קודר אנו מודיעים בזאת על פטירתו של החזן והמורה הדגול ר' יגאל בכור משיח בן חיים ז"ל ששימש במשך עשרות שנים כחזן ספרדי ירושלמי והוציא עשרות דיסקים שהפכו לנכסי צאן ברזל במוזיקה המזרחית 

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 17.11.2021 | 13:04

נר צילום: pixabay

ברוך דיין האמת: מירושלים הגיעה הבשורה המעציבה על פטירתו של החזן והפייטן המפורסם ר' יגאל בן חיים ז"ל והוא בן 85 בפטירתו. 

ר' יגאל ז"ל היה אחד החזנים המיוחדים, שבזמנו זכה לאהדה גדולה ושיריו הותירו חותם אדיר על המוזיקה המזרחית ירושלמית. בפרק זמן של יומיים, במיעוט אמצעים כספיים ויכולות הוא נכנס לאולפן ביחד עם חברו הטוב החזן סימן טוב שי, ושניהם הקליטו עשרה דיסקים שבהם נמצאים תפילות השבת בעשרה מקאמים שונים. 

היה יקר באדם, אציל המידות, איש תם וישר, נקי כפיים ובר לבב, אהוב ונחמד למקום ולבריות, מזכה הרבים, מוקיר רבנן ותלמידהון, רודף צדקה וחסד, משכים ומעריב לבתי כנסיות, כיבד את ה' מהונו ומגרונו, נעים זמירות ישראל. 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הוציא הודעת אבל וכתב: "בצער גדול התבשרתי על פטירתו של מורי ורבי החזן והפייטן יגאל בן חיים ז"ל. בחייו מלאי העשייה הנחיל יגאל לעולם אוצרות ידע ושירה שלא יסולאו בפז. באופן אישי, למדתי ממנו רבות בעיקר בכל מה שקשור לרזי החזנות הספרדית הירושלמית - ואני חב לו הכרת הטוב גדולה על כך".

"רק לפני שלושה חודשים זכיתי לעמוד בראש ערב הוקרה מיוחד לפועלו יחד עם גדולי החזנים והפייטנים שבאו להחזיר לו אהבה גדולה על פעילותו הכבירה במשך עשרות בשנים למען עולם הפייטנות והזמרה הירושלמית. את החיוך הגדול שלו באותו הערב, והכרת התודה שהייתה חלק אינטגראלי מאישיותו - לא אשכח לעולם. יגאל היה מיקירי ירושלים, אבן מאבניה, איש נקי כפיים ובר לבב, אהוב למעלה ולמטה שכל חייו רדף צדקה וחסד. ירושלים תמצא את הדרך להנציח את פועלו וזכרו לא ימוש מאיתנו לעד", סיים ראש העיר.

מסע הלוויה היום בשעה 15:00 בצהריים מבית הכנסת 'ראובן מלמד' ברחוב עזרא 16 בשכונת הבוכרים בירושלים. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום