עמית סגל: ההזדמנות שלא תחזור לימין

הפרשן הפוליטי עמית סגל, טוען כי לימין יש הזדמנות להשיג שוויון בשופטי בית העליון, לקראת בחירת ארבעת השופטים החדשים: "היום עשויה להיות אחת ההכרעות החשובות בעשור האחרון"

יאיר כלפה | פוליטי 23.11.2021 | 12:29

עמית סגל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת הכינוס הצפוי במהלך היום של הועדה למינוי שופטים, שעשוי גם להידחות, אם שר המשפטים גדעון סער, יו"ר הועדה, יחליט כך. הפרשן הפוליטי עמית סגל מסביר על החשיבות של ההחלטה.

סגל מפרט את שמות המועמדים עם הסיכויים הטובים ביותר להיבחר, וטוען כי זו הזדמנות לימין "שלא תחזור". "היום עשויה ליפול אחת ההכרעות החשובות בעשור האחרון: 4 שופטים חדשים לבית המשפט העליון", כתב בחשבון הטלגרם שלו.

הוא פירט על המועמדים עם הסיכויים הטובים ביותר להיבחר: "כפי שזה נראה כעת, אם תיפול היום הכרעה היא תיראה כך: חאלד כבוב - על משבצת השופט הערבי. רות רונן (ובסבירות נמוכה יותר רון סוקול) כמועמד האקטיביסטי של השופטים".

"יעקב שרביט / נתי שמחוני כמועמד עורכי הדין (הם רוצים את שרביט יותר, הימין רוצה את שמחוני)", כתב סגל והמשיך על המאבק של נציגי הועדה בימין: "והמאבק הוא על השופט הנחשב שמרני: רוטמן ושקד רוצים את רם וינוגרד, סער מעדיף את גילה כנפי שטייניץ. יש ויכוח ביניהם לגבי מידת שמרנותה המשפטית".

"הדרמה היא בעיקר כיוון ש-4 הפורשים הם אקטיביסטים. לימין יש הזדמנות שלא תחזור להשיג כמעט שוויון בעליון", כך לדבריו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום