השר שטרן: לשרת בגולני חשוב כמו שמירת שבת

במהלך דיון בוועדה המיוחדת לענייני דת, חשפה היו"ר מלינובסקי את בורותה הרבה בענייני דת: "יש לנו 600 ומשהו מצוות בתורה, בסוף הרבי מליובאוויטש בחר עשר, אמר 'לפחות את זה', אז גם זה ניתן להצטמצם" | אלעזר שטרן: "לגור בארץ ישראל או לשרת בגולני לא פחות חשוב בנקודות מלהדליק אור בשבת"

ארי קלמן | פוליטי 23.11.2021 | 16:43

אלעזר שטרן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי כינסה היום (שלישי) את הוועדה מיוחדת לענייני דת לדיון בנושא הגיורים, במהלך הדיון התייחסו לחוקי הגיור שצפויים לעלות לאישור הכנסת בקרוב, אך במהלך הדיון נחשפה בורותה של יו"ר הוועדה מלינובסקי.

חברת הכנסת מלינובסקי אמרה כי "אחריותה של מדינת ישראל לדאוג לכך שהליך הגיור יהיה הליך מכבד ומחבק ויקרב אותם אל היהדות". במהלך הדיון העירה המון משפטים שגילו כי אינה מבינה בדת, כך אמרה כי "יש לנו 600 ומשהו מצוות בתורה, בסוף הרבי מליובאוויטש בחר עשר, אמר 'לפחות את זה', אז גם זה ניתן להצטמצם".

 

השר אלעזר שטרן שאיני קשור לדיון, השתתף בה באופן חריג, בדבריו אמר: "אנחנו לא עושים שום דבר לטובת המתגיירים. אנו עושים את זה לטובת עצמינו ולתקן עוול היסטורי ממה שהיה בחבר עמים. יוצרים מציאות שאפשר להיות במדינת ישראל גם לא כיהודים. את היוזמות האלו שיגיע בחוק, עשינו את זה בתיאום עם הזרמים האחרים. החוק שיבוא יאפשר את הגישה הידידותית".

עוד אמר השר שטרן כי "לגור בארץ ישראל או לשרת בגולני לא פחות חשוב בנקודות מלהדליק אור בשבת". שהוא ציין כמי שהיה בתפקיד ראש אכ"א, "כשאנחנו התחלנו את הליך הגיור בצה"ל, ישבנו אצל הרב עובדיה יוסף בבית. הוא היה שותף לתפיסת העולם שנביא בחקיקה. אם לעת כזאת הגענו למלכות, רק לתקן את נושא הגיור – דיינו".

חבר הכנסת הרפורמי גלעד קריב הציע בדיון לאפשר לגייר תינוקות שנולדים לאם לא יהודייה מייד לאחר לידתם, ולערוך להם ברית, כשהוא הציע לאפשר גיור רפורמי וקונסרבטיבי גם לצורך נישואים, השיבה לו יו"ר הוועדה מלינובסקי: "פרה פרה".

מי שייצג את עמדת ההלכה בדיון היה ראש מערך הגיור, הרב משה ולר שהסביר: "אין לנו שום רצון לנצח ולהישג הישגים. יש רצון לשמור על עם ישראל. יש אולי מחלוקת איך לשמור על עם ישראל. גם אנחנו מכוונים לטובת עם ישראל. אם שואלים אותי באופן אישי – כואב לי שיש תחבורה ציבורית בשבת ויש חמץ בפסח וכואב לי שיש בשר חזיר שנמכר. אבל גם אם מאווי לא יתקיימו – אנחנו נשאר עם אחד".

לדברי הרב ולר, "אם תהיה תקלה בגיור, משהו שלא היה אלפי שנים – אנחנו פוגעים בעולם היהודי. כל נגיעה בגיור ושינוי – עלולים לשמוט את הקרקע תחת ידינו. בגיור קטינים אנו מקילים עד כמה שניתן להקל. הדרישה אצל הורים לקטינים זה שיכשירו את הבית שיתאים לאורח חיים של תורה ומצוות".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום