המשטרה פתחה בחקירה נגד סגן השר אביר קארה

ח"כ אביר קארה צפוי להיחקר באזהרה בפרשת ההצבעה הכפולה במליאת הכנסת | כארבעה חודשים לאחר התקרית במליאה, המשטרה פתחה נגדו בחקירה פלילית. חוקרי המשטרה אספו מצלמות שתיעדו את ההצבעה וגבו עדויות מחברי כנסת

אבי גדלוביץ' | פוליטי 23.11.2021 | 20:40

אביר קארה צילום: Olivier Fitousi/Flash90

המשטרה פתחה בחקירה נגד סגן השר במשרד ראש הממשלה, חבר הכנסת אביר קארה מסיעת 'ימינה', בשל הצבעתו הכפולה במליאת הכנסת לפני למעלה מארבעה חודשים. במסגרת החקירה, שפורסמה ע"י גיא פלג ב'חדשות 12', צפוי קארה להיחקר באזהרה.

לפי הדיווח, לאחרונה הגיעו חוקרי המשטרה למליאת הכנסת ואספו את מצלמות האבטחה שתיעדו את ההצבעה הכפולה. בנוסף, גבו החוקרים עדויות מחברי הכנסת שנכחו במליאה בעת ההצבעה.

כזכור, במהלך ההצבעה על הסתייגות הקואליציה בחוק החל"ת, התלוננה חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס מ'הליכוד' כי ח"כ אביר קארה הצביע פעמיים, פעם אחת עבורו, והשנייה עבור יו"ר הקואליציה, חברת מפלגתו עידית סילמן. יצוין כי הצבעה כפולה ע"י חבר כנסת הינה עבירה על החוק.

בעוד היו"ר מיקי לוי בחר להמשיך את ההצבעה, הרימו חברי הכנסת בספסלי האופוזיציה קול מחאה, שאילץ את היו"ר להפסיק למספר דקות את ההצבעה. לאחר מכן הופסק כליל הדיון והכנסת יצאה להפסקה.

נזכיר כי חבר הכנסת דודי אמסלם הגיש לפני כשבועיים עתירה לבג"ץ נגד היועמ"ש מנדלבליט, בדרישה שיפתח בחקירה ויעמיד לדין את ח"כ אביר קארה בנוגע לפרשת ההצבעה הכפולה.

בעתירתו, ביקש אמסלם צו על תנאי המורה לו להתייצב וליתן טעם מדוע לא יורה לאלתר על פתיחת חקירה והעמדתו לדין של חבר הכנסת אביר קארה בגין עבירה של זיוף, וכן צו שינתן לאחר הצו על תנאי שיהפוך את הצו על תנאי למוחלט.

"מטרת העתירה להביא את המשיב לפעול כפי חובתו ועל פי סמכותו כדי לחקור ולהעמיד לדין את חבר הכנסת אביר קארה בגין עבירות חמורות שעבר במעשה אקטיבי", מסר אמסלם, "מחדלו של המשיב מלפעול כפי שהוא מחוייב בעניין פוגע פגיעה חמורה בשלטון החוק, בקונסטיטוציה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום