התרחישים שהונחו בפני קבינט הקורונה: אלפי מאומתים ביום

מצגת שהכינו חוקרי האוניברסיטה העברית המנטרים את מצב התחלואה - עבור חברי הקבינט, מציגה ארבעה תרחישים המדמים את מספר המאומתים היומי בעוד כחודש • כל הפרטים 

יוסף ריס | בריאות 23.11.2021 | 20:53

בית החולים מעייני הישועה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בישיבת הקבינט המתקיימת הערב (שלישי) באמצעות הזום, מוצג דו"ח קורונה שחיברו חוקרי האוניברסיטה העברית בירושלים ובית החולים הדסה, המנטרים את מצב תחלואת הנגיף בישראל.

הנקודות העיקריות שמוצגות בדו"ח לשרים, הן הסיבה לעלייה במקדם ההדבקה - שלטענת הגרף שמציגים החוקרים נובעת בשל עלייה בתחלואה בשכבות הגיל עד גיל 40, כשרוב הנדבקים החדשים לא מחוסנים ומהם במיוחד ילדים. 

במצגת לשרים מציגים החוקרים את הגרף ובו ארבעה תרחישים אופציונליים לתחלואה בחודש הקרוב. התרחיש המחמיר ביותר מציג כי ישראל תגיע ל-2,500 מאומתים יומיים - כבר בסוף החודש הבא, לעומת המצב כיום בו המספר נע באזור ה-500 מאומתים ליום. 

התרחישים האפשריים למספר המאומתים בחודש הקרוב \\ האוניברסיטה העברית.

בנוסף, טוענים החוקרים, כי ניכרת עליה בהדבקה בקרב בני נוער מחוסנים המחזקת את הצורך במתן מנת דחף. "מכיוון שהאוכלוסייה בה מתרחשת העלייה קטנה יותר מהאוכלוסייה הכללית - שילוב של בוסטר וחיסון ילדים צפויים לסייע באופן מוגבר בבלימת המגמה", ציינו חוקרי האוניברסיטה העברית. 

בקטע מהמצגת ניתן לראות את העלייה במספר הילדים המחוסנים שנדבקים. החוקרים טוענים כי הסיכון העיקרי בבני הגילים 13 עד 18 הוא ירידה בחיסוניות והתרחבות מעגל הנדבקים עקב עיכוב במתן בוסטר. "תרחיש זה יוביל לעלייה משמעותית במקדם ההדבקה". 

העלייה במספר הילדים המחוסנים שנדבקו במהלך החודש האחרון \\ האוניברסיטה העברית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום