הח"כ מ'יש עתיד' מסביר מדוע החרדים לא מקופחים

ח"כ ולדימיר בליאק התייחס לטענה על קיפוח בתקציב המדינה כלפי המגזר החרדי, ואמר: "אם נעבור על כל ההחלטות של ועדת הכספים מאז שהוקמה הממשלה החדשה וגם על התקציב, אין שום קיפוח". לדבריו, "בכלים החד פעמיים לדוגמה הרבה יותר זול גם למשפחה חרדית להחזיק מדיח או לשטוף כלים ידנית"

חיים שמואלי | פוליטי 23.11.2021 | 22:53

ולדימיר בליאק צילום: דוברות הכנסת

חבר הכנסת ולדימיר בליאק ממפלגת 'יש עתיד' התייחס היום (שלישי) לטענה על קיפוח בתקציב המדינה כלפי המגזר החרדי, ואמר: "אם נעבור על כל ההחלטות של ועדת הכספים מאז שהוקמה הממשלה החדשה וגם על התקציב, אין שום קיפוח".

בליאק, שנכנס לממשלה הנוכחית בתור מרכז הקואליציה בוועדת הכספים והפך לדמות שהייתה בכותרות בכל תהליך אישור התקציב, נשאל במהלך ראיון לאתר 'אייס', על כך שהחרדים עדיין טוענים לקיפוח כשמדברים על תקציב המדינה, זאת בניגוד לאמירה בהקמת הממשלה שאף מגזר לא יהיה מקופח.

"אני עם תחושות לא מתווכח", ענה ח"כ בליאק, "אני מדבר בעובדות ובמגמה העובדתית, המגזר החרדי לחלוטין לא מקופח. אם נעבור על כל ההחלטות של ועדת הכספים מאז שהוקמה הממשלה החדשה וגם על התקציב, אין שום קיפוח. בכלים החד פעמיים לדוגמה הרבה יותר זול לכל משפחה, גם למשפחה חרדית להחזיק מדיח או לשטוף כלים ידנית כלים רב פעמיים. עדיף להשתמש גם מבחינה סביבתית וגם זה זול יותר".

לדבריו, "בחד פעמי, ישראל משתמשת פי 5 יותר ממדינות האיחוד האירופי וזה חשוב להבין את המשבר האקולוגי שכאן, זה לא מתכלה, זה הורס את הסביבה. במשקאות המתוקים אנחנו בבעיה של אחוזי השמנה במיוחד בקרב בני הנוער ואנחנו חייבים לעצור את זה ולדאוג גם לדור הצעיר שלנו וזה כמובן מעמיס קצת על מערכת הבריאות. אם נסתכל על תחלואה בסכרת, יש פה בעיה מערכתית מאוד משמעותית. זה מס או היטל שמכוון התנהגות. כי בסופו של דבר יש תחלופה כמו מים, סודה שיותר בריאים".

"אני לא רואה פה גזירה בכלל ובמיוחד לא לציבור החרדי. אני יכול לעבור על כל החלטה מאז הקמת הממשלה ווועדת הכספים ואני לא מוצא בשום החלטה משהו סקטוריאלי ולכן אני לא מקבל את זה", טען בליאק.

כשנשאל על גזירת המעונות של שר האוצר אביגדור ליברמן, ועל הטענה לפיה התוכנית לא תעודד את החרדים לצאת לשוק העבודה אלא יוביל להפך - בליאק השיב: "אם נסתכל על ניסיון שהיה ב-2013 בממשלה שהייתה, נעשה צעד דומה וראינו מגמה של יציאת הגברים החרדים לשוק העבודה, מגמה שלצערי נעצרה בשנים האחרונות וגם כאן אפשר לדבר הרבה על הפגיעה והקיפוח אבל גם כאן השילוב של הגברים החרדים בשוק נחוץ מאוד לצאת ממעגל העוני וגם כמובן לכלכלת ישראל כי המגזר הזה כמובן המשקל שלו הולך וגדל ומדינת ישראל לא יכולה לשאת מעל ל-50% מהגברים שלא נכנסים לשוק העבודה וצריך לשנות את זה וזה שאנחנו מכוונים לעשות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום