לקראת חנוכה ובצל עליית מקדם ההדבקה: קבינט הקורונה התכנס

לקראת חג החנוכה שייחל ביום ראשון הקרוב ולאור העלייה המדאיגה במקדם ההדבקה לצד תחילת מבצע חיסון הילדים בגילאי 5 עד 11, התכנס הערב קבינט הקורונה באמצעות הזום. בנט הנחה וחידד, אך לא נוספו החמרות נוספות | וגם, "יש עדויות שהקורונה משפיעה על המוח"

יוסף ריס | בריאות 23.11.2021 | 22:13

יאיר לפיד ונפתלי בנט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ברקע עליית מקדם ההדבקה ופתיחת מבצע חיסון הילדים התכנסה הערב (שלישי) ועדת השרים להתמודדות עם הנגיף-קבינט הקורונה באמצעות הזום.

בדיון בו השתתפו בין היתר ראש הממשלה נפתלי בנט והשרים הרלוונטיים, הוצג מצב התחלואה בפריסה ארצית על ידי גורמי המקצוע במשרד הבריאות, וכן הוצגה ההיערכות למבצע חיסון הילדים שהחל היום. כמו כן, דנו השרים בהיערכות למופעי חג החנוכה, בהמשך לדיון שהתקיים בתחילת השבוע בראשות ראש הממשלה ושר הבריאות.

במהלך הדיון הנחה ראש הממשלה את גורמי המקצוע להמשיך לקדם את מבצע ההסברה הארצי במטרה להגדיל את היקפי ההתחסנות, ולמקדו בשני קהלי יעד עיקריים; ילדים בגילאי 5-11, ואנשים שטרם קיבלו את החיסון השלישי (בדגש על בני נוער).

בנוסף הנחה בנט לקדם מבצע אנטיגן נוסף במערכת החינוך לאחר חופשת החנוכה. וכן, הוחלט להאריך את התקנות המיישמות את מתווה התו הירוק ומגבלות התפוסה בחללים סגורים בשבועיים נוספים, בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.

עוד הוחלט, כי בשלב זה יימשך המצב הקיים ולא צפויות הקלות או החמרות בהנחיות הקורונה. 

במהלך הדיון אמר הפרופ' ערן סגל ממכון ויצמן למדע כי "כמיליון ילדים יכולים להתחסן, גם אם נחסן שליש מהם זה יוריד את מקדם ההדבקה בצורה משמעותית. צריך להגיע ל-1.1 מיליון איש שזכאים למנת הדחף. אין לנו עדיין נתונים אבל אולי החלה ירידה ביעילות של המנה השלישית", כך דווח בגלי צה"ל. 

הד"ר שרון אלרועי פרייס שהשתתפה בדיון מתוקף תפקידה כראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, התייחסה להשפעת הנגיף בטווח הארוך וציינה כי "יש עדויות שהקורונה משפיע על המוח". בנוסף התבטאה פרייס בנוגע למעמד הנוגדנים של "הבוסטר" ואמרה "הנוגדנים טובים יותר באיכותם, ויש סיכוי שלא נחווה דעיכת בוסטרים בזמן הקרוב". 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום