אפל בתביעת ענק נגד חברה ישראלית

'אפל' הגישה תביעה לבית משפט פדרלי נגד חברת הסייבר הישראלית 'NSO', בגין מעקב ומיקוד של משתמשי אפל עם תוכנת הריגול "פגסוס". היא דורשת פיצוי על הזמן שנאלצה להקדיש להתמודדות עם הפרצות הרבות מבטיחה לתרום כל סכום שישולם על ידי 'NSO', בתוספת 10 מיליון דולר מכיסה של 'אפל', לגופים לחשיפת תוכנות ריגול

חיים שמואלי | טכנולוגיה 23.11.2021 | 21:55

דולרים. אילוסטרציה צילום: unsplash

חברת 'אפל' הודיעה היום (שלישי) כי הגישה תביעה לבית משפט פדרלי נגד חברת הסייבר הישראלית 'NSO' וחברת האם שלה, בגין מעקב ומיקוד של משתמשי אפל עם תוכנת הריגול "פגסוס".

חברת 'אפל', יצרנית האייפון, אמרה שהיא גם מבקשת לאסור על NSO להשתמש בתוכנות, שירותים או מכשירים של אפל כדי למנוע שימוש לרעה נוסף.

לטענת החברה, על NSO לשאת באחריות למעקב אחרי משתמשי 'אפל' שאפשרה באמצעות השירות שסיפקה לסוכנויות מודיעין וגופים שונים ברחבי העולם. היא דורשת כי 'NSO' תשלם לה על הזמן שנאלצה להקדיש להתמודדות עם הפרצות הרבות שניצלה במכשירי אייפון, ומבטיחה לתרום כל סכום שישולם על ידי 'NSO', בתוספת 10 מיליון דולר מכיסה של 'אפל', לגופים לחשיפת תוכנות ריגול.

איוון קרסטיץ', ראש מערך האבטחה באפל, אמר לעיתון 'ניו יורק טיימס' כי מדובר ב"אזהרה ל-NSO. אפל אומרת: 'אם אתם עושים זאת, אם אתם מנצלים את התוכנה שלנו כנשק נגד משתמשים תמימים, חוקרים, מתנגדי משטר, פעילים ועיתונאים, אפל לא תעשה לכם הנחות'".

הת'ר גרנייה, מנהלת בכירה למשפט מסחרי באפל, הוסיפה כי התנהלות NSO, שלפי הדלפות קודמות כללה יצירת מאות חשבונות אפל מזויפים, היוותה "הפרה מחפירה של תנאי השימוש ופרטיות המשתמשים שלנו. זהו היתד שלנו, כדי לשלוח קריאה ברורה שאיננו הולכים להרשות את סוג הניצול לרעה הזה של המשתמשים שלנו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום