50 חברי קונגרס דורשים פטור מויזה לישראלים: יסייע לכלכלה

50 חברי קונגרס אמריקנים, דמוקרטים ורפובליקנים, שיגרו מכתב לשר החוץ ולשר להגנת המולדת, בבקשה להעניק פטור מויזה לישראלים. "תנו לישראלים פטור מויזה ותכללו אותם בתוכנית הפטור מהצורך בויזה, זה יסייע לכלכלה האמריקאית וישפר את היחסים" • כל הפרטים

יענקי פרבר | מדיני 23.11.2021 | 21:44

אילוסטרציה צילום: unsplash

50 חברי קונגרס אמריקנים, דמוקרטים ורפובליקנים, ששיגרו במכתב לשר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן והשר להגנת המולדת, אלחנדרו מיורקס בדרישה: "תנו לישראלים פטור מויזה ותכללו אותם בתוכנית הפטור מהצורך בויזה, זה יסייע לכלכלה האמריקאית וישפר את היחסים".

במכתב שנשלח אתמול (שני) נכתב עוד כי "השתתפותה של ישראל בתוכנית הפטור מויזה, תצמיח את כלכלת ארה"ב, תחזק את הביטחון הלאומי בכל אחד מגבולותינו ותגדיל את ההזדמנויות לחילופי אנשים עם אנשים, מה שיחזק את מערכת היחסים הדו-צדדית הייחודית ממילא שלנו".

ישראל מבקשת מזה שנים להיכנס לתכנית, המאפשרת שהות של 90 יום בארה"ב, ואינה מצריכה אשרות ויזה מראש. הישראלים רואים בפטור שכזה אמצעי לשיפור העסקים והמסחר עם ארצות הברית.

גורמים רשמיים בארה"ב מנו בעבר סיבות רבות לכך שישראל עדיין לא נכנסה לתוכנית, הכוללת כמה עשרות מדינות, גם בגלל ישראלים המגיעים כתיירים ועובדים באופן לא חוקי. ישראל גם מעכבת או מונעת כניסת ערבים אמריקאים לעיתים, מה שעומד בניגוד לדרישה "לכניסה הדדית ולא מפלה".

אחרים ציינו את הקשיים באיתור מחבלים פוטנציאליים שעלולים להיכנס במסגרת הפטור מויזה, וכי ישראלים רבים מסורבים ויזה מטעם ארה"ב.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום