המתנחלים מתלוננים על פעיל השמאל: "הסתה לאלימות"

לאחר שביקש בדיון בכנסת להשתמש בנשקים כדי לעשות "את העבודה עבור הפלשתינים", ראשי מועצות ביהודה ושומרון הגישו תלונה במשטרה נגדו | מועצת יש"ע: "מודאגים ששדמי ושותפיו יפעילו נשק חם נגד תושבינו"

יאיר כלפה | חדשות בארץ 23.11.2021 | 18:50

חיים שדמי צילום: ערוץ כנסת

ראשי ההתנחלויות הגישו היום (שלישי) תלונה במשטרת ישראל כנגד פעיל השמאל חיים שדמי, לאחר שביקש רשות להשתמש בנשק כדי "לעשות את העבודה" בשביל הפלסטינים.

במועצת יש"ע, המאגדת את רוב ראשי הרשויות היהודיות ביהודה ושומרון, הגישו במהלך שעות הבוקר תלונה נגד שדמי, בטענה כי דבריו אתמול, שנאמרו בכנס שעסק ב"אלימות המתנחלים", הם הסתה לאלימות נגד תושבי אזוריהן.

"מודאגים ששדמי ושותפיו יפעילו אלימות ונשק חם נגד תושבי יהודה ושומרון", הודיעו וכתבו כי תלונתם שהוגשה למשטרה היא "בגין הסתה לאלימות וחשש לשימוש בנשק כנגד אזרחים".

"הנוכחות שלו ושל האנרכיסטים בשטח מתסיסה ומגבירה את האלימות כנגד תושבינו. פנינו גם לאלוף פקמ״ז לצו הרחקה נגדו ונגד שותפיו", כך לדבריהם.

גם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיש, באופן נפרד, תלונה במשטרה נגד שדמי: "אני חושש שאדם כזה יגיע לשומרון ויפעל באלימות. עם נשק או בלי נשק. אני דורש שייחקר ויורחק מיישובי השומרון עקב מסוכנות", כתב בתלונתו.

כאמור, שדמי השתתף בכנס שעסק באלימות המתנחלים, שלדברי יוזמי הכנס, גוברת לאחרונה. במהלך האירוע, שנערך במשכן, ביקש פעיל השמאל מחברי הכנסת והשרים שיאפשרו לו ולחבריו להשתמש בנשקים כדי, לטענתו, להגן על הפלסטינים.

"תנו לנו רשות להפעיל נשק, אנחנו נעשה את העבודה עבור הפלשתינים", אמר במהלך הדיון, ולאחר שהשר עיסאווי פריג' טען כי הוא "נסחף", אמר שדמי: "לא נפגע באף אחד. אם אתם לא מסוגלים לעשות את העבודה - אנחנו נשמור על חיי האדם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום