"ירו עלי בלבנון"; לפיד עושה סוף לספקולציות • צפו

אחרי שבשבוע שעבר לא ידע במה מדובר, שר החוץ יאיר לפיד הגיע השבוע מוכן ומצויד בתשובה שלימה ומנומקת כולל מי עומד מאחורי הפצתו מחדש של התיעוד בו הוא מעיד כי ירו עליו בעבר בלבנון וקטיושה פספסה אותו בכמה מטרים • צפו

קובי עוזיאלי | פוליטי 24.11.2021 | 09:26

יאיר לפיד צילום: צילום מסך

בפתח ישיבת סיעת 'יש עתיד' בשבוע שעבר שאל העיתונאי יהודה שלזינגר מ'ישראל היום' את היו"ר שר החוץ יאיר לפיד, אודות תיעוד שמופץ בימים אלה ברשתות החברתיות שבו נצפה לפיד מספר שירו עליו בלבנון וקטיושה נפלה בסמיכות אליו. לפיד גמגם והשיב בהתחמקות כי אינו יודע במה מדובר.

בפתח ישיבת הסיעה השבועית הגיע לפיד מוכן וביקש להבהיר לשלזינגר כי יש דברים בגו: "שאלת אותי בשבוע שעבר ולא הבנתי מה שאלת אותי, אם ירו עליי בלבנון ואם פגעה קטיושה לידי. ואחרי זה הבנתי שזה מתוך סרט שנקרא "אני ציוני" שכתבתי באחד מימי העצמאות של מדינת ישראל שבו דיברתי על הציונות. אני מבין שהליכוד עשה בזה שימוש כי הם כבר לא מאמינים ב'אני ציוני'".

 

מתוך הטוויטר של יהודה שלזינגר.

עוד הוסיף לפיד ואמר: "אז כן אני הייתי כתב ב'במחנה' בין השנים 1982 עד 1984 בלבנון, ירו שם די הרבה. דיווחתי על הקרבות בציר בירות-דמשק. ואני וליהיא (לפיד, רעייתו) היינו צוות של כתב צלמת שכיסה בקרית שמונה את אחת התקפות הקטיושות ואתה יכול לגשת לארכיון מעריב יש שם תיעוד יפה של איך פוגעת קטיושה ממש לידינו זה צולם ונכתב. אז אל תתן יד להטרלות שלהם (הליכוד) באמת". כך יו"ר 'יש עתיד' לכתב הפוליטי של 'ישראל היום'.

כזכור, בשבוע שעבר דיווחנו ב'בחדרי חרדים' כי ברשתות החברתיות מופץ בימים האחרונים סרטון תעמולה משנת 2015, שבו נראה ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, אז איש אופוזיציה, מספר כך: "ירו עלי בלבנון. קטיושה החמיצה אותי בכמה מטרים בקרית שמונה".

 

הכתב הפוליטי של 'ישראל היום', יהודה שלזינגר החליט לשאול את מר לפיד לאחר הצהרתו השבועית בפתח ישיבת סיעת 'יש עתיד' בכנסת מידי יום שני. "סיפרת שירו עליך מלבנון? התחיל איזה פקפוק בגרסאות האלה, אתה רוצה לעשות לנו סדר אולי?".

"אין לי מושג על מה אתה מדבר", השיב לפיד לשלזינגר בשבוע שעבר והוסיף, "אתה מדבר על... זו שאלה מלפני 40 שנה? אני לא יודע על מה מדובר". לפיד גמגם קמעא וסיכם: "תביא לי... אני לא יודע על מה מדובר, תביא לי אני אדבר". 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום