ארדואן תוקף: "להתנגד למדיניות הישראלית ההרסנית"

נשיא טורקיה בהתבטאות ראשונה לאחר שיחתו עם בנט בעקבות שחרור הישראלים, תוקף את ישראל ואת משתפי הפעולה עמה ממדינות ערב. "נחושים להגן על זכויותיה של פלסטין עד הסוף ולהתנגד למדיניות הישראלית ההרסנית"

מאיר גלבוע | מדיני 24.11.2021 | 12:29

ארדואן/בנט ולפיד צילום: מתוך פייסבוק/יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בהתבטאות ראשונה מאז השיחה שקיים עם ראש הממשלה בנט לאחר שחרור זוג הישראלים שהיו במעצר. בכלי תקשורת טורקי צוטט ארדואן בהתבטאות על הנושא הפלסטיני. 

ארדואן אמר כי טורקיה נחושה "להגן על זכויותיה של פלסטין עד הסוף ולהתנגד למדיניות הישראלית ההרסנית". עוד אמר נשיא טורקיה כי "מדינות ה-OIC (הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי) חייבות להתרחק מכל מהלך שיחליש את המאבק הפלסטיני", כשהוא רומז למדינות ערב בעלות קשרים עם ישראל.

עוד אמר ארדואן כי, "עלינו לעצור את מדיניות ההתנחלות הבלתי חוקית של ישראל במזרח אל-קודס ובגדה המערבית, להתנגד למדיניות ההרסנית של עקירה אלימה של פלסטינים".

כזכור, לאחר שחרור זוג הישראלים שהיא עצורים בטורקיה, שוחח ראש הממשלה בנט עם הנשיא ארדואן והודה לו על עזרתו בשחרור הישראלים. 

לפי הודעת לשכת ראש הממשלה, "ראש הממשלה בנט הודה לנשיא ארדואן על מעורבותו האישית בהשבתם של נטלי ומורדי אוקנין לישראל". בנוסף נאמר כי "בנט הביע הערכה על הטיפול בסוגיה בצד הטורקי, בכל הדרגים, בימים האחרונים, במטרה להביא את הנושא לפתרונו".

ראש הממשלה אמר לנשיא הטורקי "כי מדובר בפתרון סוגיה הומניטרית וציין לטובה את צירי התקשורת בין המדינות, שתפקדו ביעילות ודיסקרטיות בשעת משבר".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום