דעיכה ביעילות הבוסטר? התגובה המהירה של משרד הבריאות

כותרת של ערוץ 12 "חיסוניות בדעיכה", הובילה את משרד הבריאות לפרסם הבהרה מהירה: "אין עדות לירידיה ביעילות המנה השלישית, נהפוך הוא, עדויות ראשוניות מראות כי הנוגדנים חזקים וטובים יותר" 

יוסף ריס | בריאות 24.11.2021 | 16:02

חיסון. אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בשל פרסום נתוני הקורונה הבוקר (שלישי) בערוץ 12 תחת הכותרת: "חיסוניות בדעיכה? 9% מהמאומתים אתמול חוסנו בבוסטר", ממהרים להוציא במשרד הבריאות הודעה בה הם מבהירים כי "כפי שהובהר אמש בקבינט, אין עדות לירידה ביעילות המנה השלישית". 

במטה ההסברה של משרד הבריאות ראו הבוקר את הכותרת של ערוץ 12 המוזכרת לעיל, וכן את השיח ברשתות על "ירידת החיסוניות של מנת "הבוסטר", ומיהרו להגיב: "כפי שהובהר אמש בקבינט הקורונה על ידי חברי צוות המומחים: אין כל עדות בשלב זה לירידה ביעילות המנה השלישית של החיסון לקורונה". 

במטה ההסברה אף טוענים הבוקר כי המצב שונה בתכליתו "נהפוך הוא, עדויות ראשוניות מהמעבדה מראות שלאחר הבוסטר נוצרים נוגדנים חזקים וטובים יותר". עוד טענו כי "צוות המומחים התריע אמש בקבינט על ירידה בחיסוניות הכללית של מדינת ישראל מאחר ומספר הזכאים לחיסון שלישי שטרם השלימו אותו גדל". 

מטרת הודעת 'ההבהרה' הבוקר, של משרד הבריאות, היא למנוע מצב - שאנשים אשר מתלבטים כעת אם לקבל את המנה השלישית, יבחרו בעדיפות השלילית בשל "תקופת השפעתה הקצרה". דבר שכאמור סותרים במשרד הבריאות. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום