בתל-אביב: שלט הנצחה לזכרו של הרב עובדיה זצ"ל

עיריית תל אביב-יפו הציבה השבוע שלט הנצחה בשדרות רוטשילד 96, לזכרו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, אשר התגורר במקום בעת ששימש כרבה הראשי של העיר

מאיר שלם | חדשות בארץ 24.11.2021 | 19:28

האנדרטה/מרן הגר"ע יוסף זצ"ל צילום: כפיר סיוון/יונתן זינדל, פלאש 90

שלט הנצחה לזכרו של הראשון לציון מרן רבי עובדיה יוסף זצ"ל הוצב מול ביתו של הרב בשדרות רוטשילד 96 בתל אביב, שם התגורר בעת שכיהן כרבה הראשי של העיר.

שלט הנצחה הוא כחלק ממיזם "פה גר" של עיריית תל אביב-יפו, אשר חרטה על דגלה להנציח את ענקי הרוח והתרבות אשר התגוררו בתחומי העיר העברית הראשונה, והוא מצטרף להנצחתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל בפרס עירוני לכתיבה הלכתית.

ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי אמר עם הצבת שלט ההנצחה: "ארבע שנים שימש הרב עובדיה יוסף כרבה הראשי של העיר תל אביב-יפו, ואולם ברוחו נותר תמיד בעירנו, עיר של אחדות ישראל, של "כל ישראל חברים" ו"ישראל ערבים זה לזה". והרי זה בדיוק הקו המאפיין את מפעלו הפסקני העצום של הרב עובדיה - קו של פסיקה מחבקת שתגביר את האחדות בעם ישראל. הרב עובדיה אינו איתנו - אבל מורשתו ותורתו עמנו".

סגן ראש עיריית תל אביב יפו ונציג תנועת ש"ס בעירייה, אלחנן זבולון, שהוביל את המהלך לקביעת השלט במקומו אמר: "כשליחו של מרן במועצת העיר תל אביב-יפו שמחתי לראות את השלט שהוצב לאחרונה בפתח ביתו של מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל ע"י העירייה, זוהי החלטה הראויה לכל שבח והיא מצטרפת להנצחתו בפרס העירוני לכתיבה הלכתית 'פרס הרב עובדיה יוסף'".

"מר"ן זצוק"ל היה אביהם של ישראל, הטביע את חותמו ההלכתי תורני באופן שאין שני לו והיה גשר בין קהלים רבים בחברה הישראלית. הנצחת מקום משכנו בשעה שכיהן בעיר ראויה ביותר למען דורות ההמשך", הוסיף זבולון.

ההנצחה בתל אביב צילום: כפיר סיוון
 
ההנצחה בתל אביב צילום: כפיר סיוון

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום