היועמ"ש: על נתניהו להשיב הלוואה בסך שני מיליון שקלים

בתשובה לעתירה שהוגשה לבג"ץ, קבע היום היועמ"ש כי על נתניהו להשיב הלוואה בגובה שני מיליון שקלים שקיבל מאיש העסקים ספנסר פרטרידג', מכיוון ש"יש בה פוטנציאל ברור להפוך למתנה" | בנוסף יאלץ להשיב מענק בגובה 300,000 הדולרים שקיבל נתניהו מדודו נתן מיליקובסקי

צביקה סגל | פוליטי 24.11.2021 | 20:18

אביחי מנדלבליט/בנימין נתניהו צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיש היום (רביעי) לבג"ץ, כתב תשובה לצו על תנאי, בעתירה שהגישה התנועה לטוהר המידות בעניין המענק בגובה 300,000 הדולרים שקיבל לכאורה ח"כ בנימין נתניהו מדודו נתן מיליקובסקי והלוואה בגובה שני מיליון שקלים שקיבל מאיש העסקים ספנסר פרטרידג'.

בין היתר קבע מנדלבליט כי ההלוואה לכאורה שקיבל נתניהו מפרטרידג', בגובה שני מיליון ש"ח, מהווה מתנה אסורה, שכן יש בה פוטנציאל ברור להפוך למתנה. יחד עם זאת הציע היועמ"ש מנגנון של השבה מדורגת של ההלוואה, בשל הסתמכות נתניהו על היתר שניתן בעניין הזה.

בכתב התשובה התייחס היועמ"ש לסוגיות שהועלו בעתירה והביעה את עמדתו, בה קיבל למעשה את טענות התנועה לטוהר המידות בעתירה.

בנוסף, קבע היועץ המשפטי לממשלה, כי המענק בגובה 300,000 הדולרים שקיבל נתניהו מנתן מיליקובסקי ז"ל הינו מתנה אסורה, ועל נתניהו להשיבה.

במידה וייקבע שלא מדובר במתנה אסורה, על ועדת ההיתרים לשוב ולדון מחדש בשאלה האם לא מדובר בטובת הנאה, בניגוד להחלטתה מחודש יולי 2020 שהתעלמה מעניין זה ושכנגדה הוגשה העתירה.

מנכ"ל התנועה לטוהר המידות, עוה"ד עומר מקייס מסר בתגובה להוראת היועמ"ש: "אנו מברכים על תשובת היועמ"ש שאימצה רבות מטענותינו, והצביעה על הפגמים בהחלטת ועדת ההיתרים החדשה שמינה המבקר אנגלמן ובאישור שניתן להלוואה לכאורה מפרטרידג', אשר ברור לכל שנועדה לעקוף את הכללים ולהפוך למענק".

"אנו מקווים שבג"ץ יקבל גם את עמדתנו ויקבע הלכה ברורה בעניין זה, אשר חשיבותה ברורה לכל, במיוחד על רקע המידע שנחשף בדבר מתנות נוספות שקיבל נתניהו מבעלי הון נוספים", הוסיף מקייס.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום