מסר מרגיע מפי בכיר אמריקני: "אין מה לדאוג, לא נעמוד מנגד"

לקראת שיחות הגרעין שיפתחו בשבוע הבא, השליח האמריקני לשיחות הגרעין בוינה, מעביר מסר מרגיע ואומר כי "אם הם יתחילו להתקרב מדי, אז כמובן שלא נהיה מוכנים לשבת בחיבוק ידיים". עבור ישראל מדובר במסר מעודד השאלה היא אם ניתן לסמוך על הדברים במידה כזו או אחרת

יענקי פרבר | מדיני 25.11.2021 | 07:22

אילוסטרציה צילום: pexels

"ארצות הברית לא תעמוד בחיבוק ידיים אם איראן תתקרב יותר מדי לנשק גרעיני", כך אמר רוב מאלי, השליח האמריקני לשיחות הגרעין מול איראן בוינה בירת אוסטריה, לקראת שיחות הגרעין שייפתחו בשבוע הבא. "אם הם יתחילו להתקרב מדי, קרוב מדי, אז כמובן שלא נהיה מוכנים לשבת בחיבוק ידיים".

חלק מהראיון על הגרעין שהעניק רוב מאלי ופורסמו אתמול (רביעי), לא התייחסו למה שהוא מתכוון ב"קרוב מדי" וגם לא לאפשרויות של ארה"ב במקרה כזה.

שיחות עקיפות בין ארה"ב ואיראן אמורות להתחדש בווינה ביום שני הקרוב עם שאר החברות בהסכם הגרעין מ-2015. בריטניה, סין, צרפת, גרמניה ורוסיה, שיעברו בין שני הצדדים מכיוון שגורמים רשמיים איראנים מסרבים להיפגש ישירות עם עמיתיהם מארה"ב.

איראן אימצה עמדת משא ומתן קשוחה יותר בשבועות האחרונים, ודרשה את הסרת הסנקציות של ארה"ב בבת אחת לפני שיושג הסכם בשיחות בווינה. היא גם דרשה ערבויות מממשל ביידן שממשלות ארה"ב עתידיות לא יחזרו מהסכם, הצעה שהבית הלבן לא יכול לספק בהתחשב בתהליכים החוקתיים בארה"ב.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מנסה להחיות את הסכם הגרעין מ-2015, במסגרתו הסכימה איראן להגביל את תוכנית הגרעין שלה בתמורה להקלה מהסנקציות של ארה"ב, האו"ם והאיחוד האירופי. קודמו של ביידן, דונלד טראמפ, נטש את ההסכם ב-2018 והטיל מחדש סנקציות, מה שגרם לאיראן להתחיל להפר את מגבלות הגרעין שלה על ידי העשרת אורניום ברמות גבוהות יותר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום