ועדת החינוך בהמלצה תקדימית: לאשר סיורי תלמידים בהר הבית

חברי ועדת החינוך בכנסת החליטו על המלצה חסרת תקדים ומעוררת סערה: לקיים סיורי חובה לתלמידי בתי הספר בהר הבית, על אף האיסור החמור של גדולי ישראל | בנוסף, ביקשו לשלב בשיעורי ההיסטוריה יחידת לימוד חובה על ההר: "הנושא לא נלמד כראוי. להכניסו לבחינת הבגרות"

מאיר שלם | חדשות בארץ 25.11.2021 | 10:05

עיר ציון צילום: pixabay

החלטה תקדימית: למרות האיסור החמור שהטילו גדולי ישראל בדור האחרון, ועדת החינוך המליצה למשרד החינוך להכניס את הר הבית כאתר סיור חובה בבתי-הספר. כך דווח בעיתון "ישראל היום".

ועדת החינוך בכנסת המליצה למשרד החינוך להכניס את הר-הבית כאתר סיור, זאת למרות שגדולי ישראל אוסרים בתוקף על עלייה להר מחשש לפגיעה בקדושתו. נוסף על כך, הוועדה המליצה לשלב בשיעורי ההיסטוריה בבתי הספר יחידת לימוד חובה על הר הבית.

עד כה הנושא הופיע רק כתת־נושא במסגרת מקצועות שונים, כמו תנ"ך, גיאוגרפיה והיסטוריה, ובעיקר כחומר רשות. ההמלצות התקבלו בוועדה שהתכנסה בשבוע שעבר, אך פורסמו אתמול, ימים ספורים לפני חג החנוכה, שבו נציין את ההדלקה המחודשת של המנורה בהר הבית.

"תולדות ההר ומשמעותו בתרבות ובהיסטוריה היהודית אינן נלמדות כראוי", קבעו בוועדה וקראו למשרד החינוך "להכניס את נושא הר הבית ובית המקדש לבחינות הבגרות, לתת דגש על לימודי מורשת הר הבית בתוכנית הלימודים, וכן לעודד ולהגביר ביקורי תלמידים שם".

כמו כן, הוועדה ביקשה ממשרד החינוך לקיים דיון ולדווח לה בתוך שמונה שבועות על המסקנות והפעולות המכוונות. עוד ביקשה מהמשרד לביטחון הפנים למסור בתוך שבועיים נתונים על ביקורי תלמידים בהר בעשר השנים האחרונות.

בוועדה השתתפו נציגי המשטרה, והבהירו כי מבחינתם אין מניעה לביקורי תלמידים בהר, אך לפי ההנחיות, המאבטחים שמלווים תלמידים אינם מורשים להיכנס עם כלי נשקם להר הבית. לכן המשטרה היא שתאבטח את התלמידים. בוועדה התברר כי בשנתיים האחרונות לא פנה למשטרה אף בית ספר כדי לתאם סיור של תלמידים בהר. בעוד שבעה שבועות תתכנס הוועדה לדיון נוסף בנושא.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום