מליפא עד ביידן: הטרנד הלוהט שמרעיד את החתונות

"אוי מדושני-מדושני עונג": כך הפך השיר העתיק לטרנד לוהט שסוחף את הצעירים באולמות החתונות, בשטיבלאך בישראל וברשתות החברתיות בכל ריכוזי העולם היהודי. איך הכול התחיל ואיך הצעירים אימצו את הריקוד ה"משונה"?

יוסי שטארק | מוזיקה 25.11.2021 | 10:42

הטרנד החדש "ומני בקדושה - מדושני עונג" צילום: צילום מסך

אחת לתקופה מגיח לו להיט חדש למוזיקה החסידית ולעיתים גימיק, בדמות ריקוד סוחף ואפילו מוזר שהדור הצעיר ממהר לאמץ. בימים האחרונים נוצר כלאיים של שיר "ישן" עם ריקוד "חדש" ואיך נאמר מאוד-מאוד "משונה" ואפילו קצת "משוגע".

מלוא הקרדיט לטרנד העדכני, מגיע לפצצת האנרגיה הבלתי נלאית, ליפא שמלצר, בן ה-43, שהתלהב קצת-מדי-חזק בעת ביצוע היצירה הנוסטלגית "קל ההודאות" (של אברהם פריד בלחנו של הרב ברוך צ'ייט), בעיצומה של חתונה, ופצח בריקוד משונה שסחף את החוגגים באולם.

 

המוניטין של שמלצר עשה את שלו, ולאט-לאט הריקוד אומץ על ידי זמרים נוספים. באופן לא שגרתי, דווקא מאנטוורפן הקטנה יצאה הבשורה, כאשר הקלידן שימי שובקס, הזמר שלומי מייזלר ונגן הקלרינט חיים קירשנבוים פצחו יחד בריקוד משותף, בהתאם לתנועות של שמלצר. הריקוד היפהפה תפס תאוצה ותוך מספר שעות התיעוד מהריקוד הפך לוויראלי בארה"ב ובישראל.

כאן התחיל מופע חוצה יבשות ובלתי נגמר. הצעירים הגיעו לחתונות, גם אם לא הוזמנו אליהן ורק חיכו לרגע שהזמר יתחיל את 'השיר' עם 'הריקוד הסוער' שזכה בינתיים לתואר "הריקוד של ומניח בקדושה לעם מדושני עונג". וכך, במהלך השבוע האחרון, המילים הללו הצליחו להקפיץ עשרות אלפי חסידים בארה"ב, בישראל ובאירופה.

 

תיעודים החלו לשטוף את קבוצות הוואטסאפ ואת הרשתות החברתיות למיניהן. אם בימים הראשונים התענגו למראה זמרים שהכושר הגופני שלהם זקוק לרענון והקשה על ביצוע הריקוד - הרי שמהר מאוד הטרנד גרר צעירים שהתחילו לרכב על הגל ולהנפיק אינספור סרטונים משעשעים. החל מריקודים לוהטים של המנקה בסופר, דרך ריקוד אחרי שיעור דף היומי עם הידיים שהולבשו בנעליים ועד ריקודים בפרוזדור של השטיבל.

גם בחורי הישיבות אימצו את הטרנד במסיבות, לצד כוכבי רשת חרדים שהנפיקו סרטונים ביתיים משלהם, כשגם אנשים עם "מספיק זמן" הלבישו את הלחן על סרטונים וויראליים ישנים, כמו התיעוד המפורסם בו נראה נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מועד מספר פעמים בעת עלייתו בגרם המדרגות אל המטוס הנשיאותי שלו, תיעוד שכמו אז, גם היום הפך לויראלי ומשעשע.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום