באיראן מדווחים: מתקפת סייבר נרחבת על מאגרי המים במדינה

כלי תקשורת רשמיים באיראן מדווחים כי סכרי המדינה היו נתונים למתקפת סייבר אנונימית | מקור בממשל האיראני: "הגורמים בתחום הטכני במחלקת משאבי מים לא אישרו את הידיעה על כך שהרשת ספגה מתקפת סייבר, אך כל העדויות מצביעות על כך"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 24.11.2021 | 14:51

המחאה בטהרן | צילום מסך

לפי דיווחים באיראן במהלך השבועיים האחרונים מערכת מאגרי המים של המדינה שובשה לחלוטין בעקבות מתקפת סייבר נרחבת. ביוני אשתקד האקרים איראנים ביצעו מתקפת סייבר על מאגרי המים של ישראל וניסו להעלות את רמת הכלול לרמה מסוכנת.

סוכנות הידיעות של תאגיד השידור האיראני ציטטה מקור שאמר כי "יש מידע שמצביע על כך שהסכרים של המדינה היו נתונים למתקפת סייבר". המקור הוסיף כי "במהלך השבועיים האחרונים, המערכת האלקטרונית העוסקת בהערכת מאגרי המים של סכרים שובשה לחלוטין".

אותו מקור הסביר כי "הגורמים בתחום הטכני במחלקת משאבי מים לא אישרו את הידיעה על כך שהרשת ספגה מתקפת סייבר, אך כל העדויות מצביעות על כך".

בחודשים האחרונים עלו שיעורי התאונות והשריפות שפגעו בערים תעשייתיות, תחנות דלק, מאגרי נפט ומתקנים חיוניים נוספים באיראן, לרבות הכור הגרעיני, בדרך כלל טהראן מאשימה את ישראל בכך שהיא עומדת מאחורי תאונות אלו. או התקפות סייבר.

כזכור ב-26 באוקטובר הושעתה המערכת האלקטרונית של תחנות הדלק באיראן עקב מתקפת סייבר שגרמה למשבר באספקת הדלק האיראנית. שלטונות איראן האשימו את ישראל בתקיפה, המאשרת את חולשת התשתית של איראן מול לוחמה אלקטרונית.

הפרסום על כך אינו מקרי, כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים" ביוני 2020 במתקפת הסייבר שאיראן ביצעה בחודש על מתקני המים בישראל היא ניסתה להעלות את רמת הכלור במים בישראל לרמה שהיה עלול לסכן את אזרחי ישראל.

אילו המתקפה הייתה מצליחה היא יכולה הייתה לגרום לנזק אדיר לתשתיות המים בישראל. ישראל בתגובה תקפה כעשרה ימים אחר כך נמל ימי איראני גדול והשביתה אותו למספר ימים, כך לפי פרסומים זרים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום