המתמיד מלדרמן: הגאון רבי ישי מנדל זצ"ל

הגאון רבי ישי מנדל זצ"ל בן 94, ששימש כר"מ במשך שנים רבות בישיבת 'תפארת ציון', והיה בידידות עצומה עם שר התורה הגר"ח קנייבסקי הלך הבוקר לעולמו. המנוח לא השאיר אחריו זש"ק. הלוויתו היום בצהריים בבני ברק

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 28.11.2021 | 11:09

הגאון רבי ישי מנדל זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבני ברק נפטר לבית עולמו אחת הדמויות המיוחדות בשיכון חזון איש הגאון רבי ישי מנדל זצ"ל מגדולי תלמידי החכמים ועמלי התורה, גבאי בית הכנסת 'לדרמן' עשרות בשנים והוא בן 94 בפטירתו.

המנוח זצ"ל נולד בהונגריה בכ' כסלו תרפ"ח סמוך לעיירת קרעסטיר שם היה בקשר עם בנו של הצדיק רבי ישעיה מקרעסטיר זצ"ל, בהיותו ילד היה חולה אסטמה ומשפחתו חששו מאוד לשלומו בשואה, למרות הכל עבר את מאורעות השואה האיומה במחנות אושוויץ ושרד בדרך לא דרך עד סוף המלחמה. 

לאחר שקיבל אישור להגיע לארץ הביאו אותו לאחד היישובים בארץ, והוא הבין שהמקום לא מתאים לו הלך משם לישיבת כפר סבא שם הכיר את מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, משם המשיך לישיבת לומז'ה בפתח תקווה שם למד עם ידידו שר התורה הגר"ח קנייבסקי ושאר גדולי ישראל. 

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת מינה ע"ה לבית צביון, לאחר נישואיו המשיך להרביץ תורה בישיבת 'תפארת ציון' לצעירים לצד התמדתו הגדולה במשך כל היום היה שוקד על תלמודו.

בימי בין הזמנים היה גולה למקום תורה בצפת שם היה שוקד ולומד גם ששר התורה היה מגיע בכל שנה לצפת חלק מהטיול היומי היה ביקור אצל ר' ישי וכך היו יושבים במשך שעות ומשתעשעים עמו בלימוד. 

לצד כל זאת שימש כגבאי של בית הכנסת 'לדרמן' והיה מסור לבית הכנסת שנים רבות, כל חייו סבל, ולמורת ייסוריו הרבים ביקש שיקחו אותו לתפילות שלוש פעמים ביום וכן לתפילת ותיקין, פעם אחת היה נראה לו שכבר בוקר, והגיע הזמן ללכת, הוא לא רצה להעיר את העובד שישן עמו בביתו, הוא לקח את הכסא גלגלים לבדו ויצא לתפילה, מרוב שהיה חושך הוא נפל ונחבל, המסירות נפש שלו הייתה בצורה מעוררת השתאות. 

היות והמנוח לא הניח אחריו זרע של קיימא, הציבור מתבקש ללמוד לעילוי נשמת הרב ישי בן הרב יוסף שאול זצ"ל.

מסע הלוויה היום בשעה 13:00 בצהריים מבית הכנסת 'לדרמן' ברחוב רשב"ם בבני ברק לבית החיים פוניבז' בעיר שם ייטמן ליד קברו של הגאון רבי גדליה נדל זצ"ל. ל'בחדרי חרדים' נודע כי כשר' גדליה נפטר בניו ביקשו שהוא יקנה קבר סמוך אליו לאחר שר' גדליה התבטא עליו דברים מופלגים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום