מזל ביש: נמחץ עם רכב היוקרה - המדינה מסרבת להחזיר את המס

א' שמתעסק עם יבוא מכוניות יוקרה לא חלם על מה שיקרה כשניגש לקחת את רכב השברולט היוקרתי ממחסן הנמל במטרה להביאו ללקוח. אחרי שהשלים את מס הרכישה העצום הוא יצא עם הרכב מפתח המחסן בנמל, כשמשאית עלתה על הרכב ומחצה אותו באופן כליל. א' דרש חזרה את מס הרכישה, אך נתקל בסירוב ותבע

יוסי ריינר | חדשות בארץ 28.11.2021 | 14:49

אילוסטרציה צילום: unsplash

א' שמתעסק ביבוא רכבים לישראל, ייבא לארץ רכב יוקרה מסוג "שברולט קורבט סטיינגריי", שעלותו נאמדת בכמיליון שקלים. הרכב הובא לנמל אשדוד למחסן ערובה בפיקוח המכס ושוחרר לאחר ששילם לרשות המיסים את כל מיסי הייבוא, לרבות מס הקנייה, בסך כ-205 אלף שקלים.

א' שרגיל לעשות את המסלול השגרתי, היציאה משטח הנמל בדרך למסור את הרכב לרוכשיו, הגיע לקחת את הרכב מהמחסן המיועד, רגע שכמעט עלה לו בחייו. כשבא לצאת עם הרכב מפתח המחסן, עלתה משאית על רכב היוקרה ומחצה אותו לחלוטין.

א' שפנה לרשות המיסים בדרישה להשיב לו את מס הקנייה בסך 205 אלף ש"ח נתקל בסירוב, דבר שהביא את א' להגיש תביעה בנושא.

א' מפרט בכתב התביעה שהגיש לבית משפט השלום בתל אביב שלאחר שחרור הרכב מפיקוח המכס ובשערי המחסן עצמו, משאית שחלפה במקום מחצה אותו לגמרי – כשהוא נמצא ברכב. כתוצאה מהתאונה הקשה, נגרמו לו פגיעות רב מערכתיות, שבגינן הובהל לבית החולים למחלקת טיפול נמרץ ואושפז כשהוא מורדם ומונשם. בין היתר עבר ניתוחים רבים, ועוד צפוי להליך שיקום ממושך ומורכב.

עו"ד אליס אברמוביץ' שמייצגת את א' בתביעה הסבירה: בשל העובדה שהתאונה הביאה לאובדן הרכב באופן מידי לאחר שחרורו מפיקוח המכס, כשהתובע לא הפיק כל רווח בגינו וגם לא נעשה ברכב כל שימוש בישראל – הוא זכאי שמיסי הייבוא ששילם יוחזרו לו", תכלית מס הקנייה היא לפצות את המדינה על הנזקים שנגרמים על ידי רכישת טובין מסוימים. אולם, לדבריה, סעיפי פקודת המכס אינם עוסקים באופן ספציפי במצב שבו הרכב נהרס באופן מוחלט בשנייה שחצה את פתח היציאה של מחסן הערובה בפיקוח המכס.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום