אלה השינויים בהחזר מענקי הקורונה שנלקחו במרמה

רשות המסים תרחיב את פריסת התשלומים בהחזרת מענקים על ידי עסקים שנפגעו בתקופת הקורונה. בנוסף, הרשות הודיעה כי בקרוב תיפתח מערכת ממוחשבת שדרכה יוכלו מייצגים לבצע פריסה לעד 6 תשלומים עבור המיוצג, ללא צורך בהגעה פיזית למשרד שומה

חיים שמואלי | כלכלי 29.11.2021 | 13:18

מכשיר כספומט צילום: pixabay

רשות המסים הודיעה כי תאפשר לבעלי עסקים שביקשו וקיבלו מענקי סיוע בתקופת הקורונה, ולא עמדו בתנאים שנקבעו בחוק, לפרוס את התשלומים להחזרת המענקים עד ל-יוני 2023, במקום עד דצמבר 2022. זאת, במידה שעסקיהם חוו ירידה במחזור השנתי בין השנים 2019 ל-2020 וסך החוב שבגינו מבוקשת הפריסה עולה על 15 אלף ש"ח.

ההחלטה ברשות המסים התקבלה בעקבות פניות שהתקבלו ודיונים שנערכו בוועדות הכנסת, כשבמרכזן - בקשות של בעלי עסקים להרחיב את אפשרות פריסת התשלומים לתקופה נרחבת יותר. 

בנוסף, הרשות הודיעה כי בקרוב תיפתח מערכת ממוחשבת שדרכה יוכלו מייצגים לבצע פריסה לעד 6 תשלומים עבור המיוצג, ללא צורך בהגעה פיזית למשרד שומה.

כזכור, במטרה לתת לעסקים מענה מיידי ובהתאם למדיניות הממשלה, שילמה רשות המסים את מענקי הסיוע לעצמאים ובעלי שליטה ומענקי הסיוע לעסק קטן, במהירות מרבית, על סמך הצהרות המבקשים לפיהן בין היתר, הייתה להם ירידת המחזורים הנדרשת בחוק לצורך הזכאות למענק.

בראשית חודש יוני נפתחה באתר רשות המסים מערכת ייעודית המציגה למבקש את כל המענקים ששולמו לו, את הירידה במחזורים שנדרשה בחוק ואת הירידה שהוא חווה בפועל. במקרה של מענקים ששולמו ביתר, כשעל פניו לא קיימת זכאות לפי התנאים שנקבעו בחוק, מוצגות מספר אפשרויות להשבת הכספים באתר ובנוסף, הסדר פריסה נוח של מלוא סכום החוב בתשלומים שווים חודשיים ללא ריבית שפריסתם תסתיים לא יאוחר מיום 31.12.22.

כעת, כאמור, יזכו עסקים שחוו ירידת מחזורים שנתית בין 2019 ל-2020 בפריסה נוחה אף יותר. יש לציין כי על מנת ליהנות מהתנאים האמורים, יש להסדיר את החוב עד ליום 31.12.2021.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום