מחאה בויז'ניץ על ביזוי גדולי ישראל במפגש עם השר הנדל 

הזעם החרדי סביב ביזוי גדולי ישראל במפגש עם השר יועז הנדל במשרד התקשורת סביב פגעי הטכנולוגיה והקומה הכשרה, מגיעה לקו המידע של חסידות ויז'ניץ, "היתה צריך להיות כאן מחאה חריפה על מה שקרה אתמול בארץ ישראל" | ההקלטה והדברים המלאים

משה ויסברג | חרדים 30.11.2021 | 19:23

הפגישה עם יועז הנדל צילום: באדיבות המצלם

אין ספק כי הפגישה של גדולי ישראל, האדמו"רים וראשי הישיבות אתמול (שני) בלשכתו של שר התקשורת יועז הנדל נחשבה להיסטורית במונחים חרדים, אך גם בציבור החילוני הבינו כי השר לא התנהג ביתרת הכבוד למשלחת המכובדת, יש שיאמרו שלא הכינו אותו מספיק מבעוד מועד, לדעת מי המשתתפים רמי הדרג, בסופו של יום, הביקור יצא כביקור שבו גדולי ישראל נגררו על ידי העסקנים והתבזו.  

ב'מערכת ויז'ניץ', קו המידע הרשמי של חסידות ויז'ניץ, נשמעה היום מחאה על הביזוי תחת הכותרת "כי אם החרש תחרישי בעת הזאת וכו', רווח והצלה יעמוד ליהודים", נאמר בשפת היידיש ובהמשך נשמעה מחאה על ביזוי האדמו"ר מויז'ניץ והנלווים אליו.

 

לדברי שדר הקו: "בעצם היתה צריך להיות כאן מחאה חריפה על מה שקרה אתמול בארץ ישראל, על אף שאנחנו לא יכולים למחות על כבוד האדמו"ר, כי הרב'ה לא רוצה שנמחה על כבודו, אבל על כבודו של האדמו"ר מסטריקוב, הגאון רבי משה צדקה שליט"א וראש ישיבת מיר שליט"א אנו יכולים וחייבים למחות".

מצד שני אמר השדר: "אמנם אי אפשר למחות על כבודו של הרב'ה. בגלל שאין לנו דעת תורה, ויש רק דעת בעלי בתים כאן, ואנו לא יודעים מה לעשות. כי כך רצון הרב'ה".

"אנו אומרים לכל הנוגעים בדבר, מי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות, יש לכם זכות לפעול למען האידישקייט וזכרך ייחקק לדורי דורות. צריכים לתפוס את הזכייה הגדולה, ולקחת בשתי ידיים ולפעול למען האידישקייט, כאשר רואים את הדרך של הרבי שמקיים 'ואני בתמי אלך', אפשר לומר שבבת אחת נתקנו הימים האלו בכדי להודות ולהלל, לא מסתכלים אם נצליח או לא, עושים ועושים רק את רצון הרב'ה, אשרינו מה טוב חלקנו. הרב'ה מאיר דרכנו כעמוד האש לפני המחנה ועומד בפני כל פרצות גדרי המחנה. צריכים להתפלל הרבה, שיהיה ליהודים היתה אורה, למרות שהמערכה היא מערכה אבודה".

כזכור, אמש האדמו"ר מויז'ניץ הסביר לשר הנדל, את חשיבות השמירה על מערך הקומה הכשרה של חברות הסלולר ולא להקים מערך אחר. הרבי הסביר: "אנחנו היום בחנוכה, וכמו שאז היוונים רצו לפגוע בנו, אסור גם היום להשכיח ולפגוע בלומדי התורה". על האפשרות שתבוטל הקומה הכשרה אמר הרבי "כמו שהמים והשמן לא מתערבבים אסור גם לערבב בנושא הטלפונים - בין הכשרים ללא כשרים".

השר הנדל השיב לרבנים על הטענות שהטיחו לאורך המפגש והביא את משל ה'חפץ חיים' על העגלה ריקה המלאה שכזכור הוזכרה והפכה למפורסמת הודות למפגש ההיסטורי בן ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון ומרן החזון איש זצ"ל בבני ברק. "אני מרגיש שאני העגלה המלאה, אני מכבד אתכם, אני מרגיש בנוח לשבת אתכם", אמר השר יועז הנדל לאדמו"רים והרבנים, "אבל צריך להסתכל על הפרטים הוויכוח זה איך להסתכל על מדינת ישראל והאם מדינת ישראל יכולה להסדיר את מה שקורה במרחבה".

עוד אמר שר התקשורת לרבנים ולאדמו"רים כי "50% מהחברה החרדית מחוברים לאינטרנט, אתם רוצים לטמון את הראש בחול?" שאל השר את הרבנים. 

ביקורת נרשמה בקרב הציבור על הפגישה שלא נערכה בצורה מכובדת ומספיקה מצד השר, שכנראה לא הבין את חשיבות הרבנים שיושבים עמו בפגישה. תרעומת נרשמה גם על העסקנים מהוועדה לענייני לתקשורת שגררו את גדולי ישראל למפגש שביזה והשפיל את כבודם.  

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום