נתונים דרמטיים: אחוזי יעילות החיסון מול הזן 'אומיקרון' נחשפים

לאחר הזיהוי הראשוני בארץ, הבהלה, וההגבלות ששבו - הנתונים על יעילות החיסונים נחשפים: רמת המוגנות של מחוסן בשלוש המנות - בזן 'אומיקרון' לעומת זן 'הדלתא' • הסיכוי לחלות במצב קשה לאחר הידבקות • והמצב הבעייתי של הלא מחוסנים • כל הפרטים 

יוסף ריס | בריאות 30.11.2021 | 20:55

מתחם בדיקות קורונה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

נתונים דרמטיים - ראשוניים: מחוסנים בשלוש המנות של 'פייזר' נותרו מוגנים באחוזים גבוהים במיוחד מול זן ה'אומיקרון' הדרום אפריקני. על פי הפרסום ב'חדשות 12', אדם אשר קיבל את כל שלושת החיסונים, מוגן ב-90% מול הווריאנט - ירידה קלה בלבד, לעומת הגנת החיסונים מול זן 'הדלתא' שעמדה על-95%. 

נתון דרמטי נוסף שמתפרסם הערב (שלישי), הוא יעילות שלושת החיסונים במניעת מחלה קשה בעת הידבקות בזן 'אומיקרון' - שנותר בדיוק כפי שהיה מול זן 'הדלתא'. נתון דרמטי בהחלט - אך יש להדגיש כי מדובר בנתונים ראשוניים בלבד.

בתוך כך, סיכוי המחלימים להדבק בזן 'אומיקרון', מכפיל עצמו פי 2 לעומת זן הדלתא. עוד עולה מהנתונים כי קצב ההדבקה הוא פי 1.3 מזן הדלתא. 

לעומת הנתונים המעודדים ברובם, בנוגע למחוסנים - נחשפים נתונים שונים לעניין הלא מחוסנים. על פי הנתונים אדם שלא התחסן כלל, ונדבק בזן הדרום אפריקני, עלול לקבל את הנגיף בצורה קשה פי 4.2 מן הדלתא. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום