כך יגיבו בימין לכנס של השמאל נגד המתנחלים

על רקע כנס "אלימות המתנחלים" שהתקיים בשבוע שעבר: בימין יוזמים "כינוס חירום בנושא אלימות, הסתה ופרוטקשן של ערבים נגד יהודים". יו"ר 'הציונות הדתית' סמוטריץ': "כשאין הכרה בזכותה של המדינה להתקיים, אין ציות ואין משילות". ח"כ קרעי: "אנחנו במלחמת עצמאות מול גיס חמישי"

חיים שמואלי | פוליטי 1.12.2021 | 08:13

מתנחלים. אילוסטרציה צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90

המהומה הבאה בכנסת? אחרי כנס השמאל שהתקיים בשבוע שעבר על "אלימות המתנחלים", בו השתתפו גם נציגים ממפלגות הקואליציה שהטיחו האשמות קשות במתיישבי יהודה ושומרון, מגיעה כעת התגובה מימין: ביוזמת מפלגות הליכוד והציונות הדתית, יתקיים בשבוע הבא כנס בנושא אלימות ערביי ישראל נגד יהודים בערים המעורבות.

בכנסת מעריכים כי מדובר יהיה בכינוס ייצרי וטעון עוד יותר מהכנס הקודם, מה שיבטיח יממה סוערת במיוחד במשכן. שמו הרשמי של הכנס יהיה: "כינוס חירום בנושא אלימות, הסתה ו'פרוטקשן' של ערבים נגד יהודים, בנגב, בגליל, בירושלים ובערים המעורבות". הכנס יתקיים ביום רביעי הבא בכנסת. כך דיווח מתי טוכפלד ב'ישראל היום'.

היוזמים הם חברי הכנסת שלמה קרעי מהליכוד ובצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית, ולדבריהם, מטרתו היא להציג נתוני אמת על היקפי האלימות הערבית, על תופעת הפרוטקשן בערי הדרום ועל מידת מעורבותם של גורמים אסלאמיים במקומות אלה בהסתה נגד יהודים.

הם אומרים כי הכנס הקודם, שעסק ב"אלימות המתנחלים", ובמהלכו פעיל השמאל הרדיקלי חיים שדמי אף ביקש אישור לשאת נשק כדי "לטפל במתנחלים" - היה כנס שקרי שכל תכליתו לסלף את המציאות ולהסיט את הדיון בשל עמדות פוליטיות ושנאה, בעוד הכנס בשבוע הבא יכלול נתונים אמיתיים ובו ידברו, חוץ מפוליטיקאים, גם אנשי מקצוע מהתחום - ויישמעו בו עדויות מהשטח מפי תושבים ונציגי רשויות.

יו"ר הציונות ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי "אם לא נכיר במציאות, לא נוכל לטפל בה. כשאין הכרה בזכותה של המדינה להתקיים, אין ציות ואין משילות".

עוד אמר כי: "בחודשים האחרונים יש הרמת ראש מסוכנת של אלימות ערבית נגד יהודים. משטרת ישראל ורשויות החוק אמונות על ביטחון האזרחים והן לא עושות את עבודתן, וזה חייב להיפסק. לא ייתכן שהרשויות ימשיכו בהעלמת העין ובתירוצים שונים. לא מדובר על קומץ פורעים, לא מדובר על הזנחה ולא מדובר על אפליה - מדובר על שנים של העלמת עין מאסלאמיזציה ולאומנות שהולכות ומתגברות בחברה הערבית. לצערי, כפי שאנחנו רואים מדי שבוע בערים המעורבות, המצב חמור כבר היום והוא רק הולך ומחריף. אם המדינה לא תיקח אחריות בקרוב ותפעל ביד קשה כנגד מפירי החוק, נמצא את עצמנו עם כיסי טרור מסוכנים בתוך מדינת ישראל, וזו מציאות שלא ניתן לקבל".

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) אמר כי: "האמת קשה וכואבת, אבל היא חייבת להיאמר. חלק מערביי ישראל מנצלים את החולשה ואת חוסר האונים של ממשלת האחים והמוסלמים, ומטילים אימה על תושבי ישראל היהודים".

לדבריו, "אמרו חז"ל: 'אלמלא מוראה של מלכות - איש את רעהו חיים בלעו'. מתברר שאין מורא, אין דין ובעיקר אין דיין. זו מלחמת עצמאות על ריבונותנו בארץ הזו, מול גיס חמישי, בגיבוי חלקים מתוך הממשלה הרעה הזו. אומרים 'לא' לטרור".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום