אזרח תבע את אפל; כך הגיב בית המשפט

לאחר שמכשיר נגנב ופרטיו דלפו: אזרח ברזילאי תבע את אפל בטענה כי האבטחה של מערכת ההפעלה במכשירי 'אייפון' אינה שווה את המחיר שהמכשירים הללו עולים. בית המשפט הסכים עם טענותיו ופסק כי על 'אפל' לשלם פיצויים על סך 5,000 ריאל (כ-2,800 שקל)

חיים שמואלי | טכנולוגיה 1.12.2021 | 09:38

צילום: pixabay

בית המשפט של מדינת אספיריטו סאנטו בברזיל פסק כי על חברת 'אפל' לשלם פיצויים על סך 5,000 ריאל (כ-2,800 שקל), לאזרח ברזילאי שתבע את החברה בטענה כי האבטחה של מערכת ההפעלה במכשירי 'אייפון' אינה שווה את המחיר שהמכשירים הללו עולים.

לפני מספר חודשים נגנב מכשיר ה'אייפון 12' של עורך הדין הברזילאי מסן פאולו. ועד שהבחין כי האייפון נגנב, הגנב הספיק לפרוץ את מנגנון האבטחה של המכשיר, שהיה מוגן בזיהוי פנים וסיסמה. הגנב שינה את פרטי החשבון כדי לנטרל את היכולת של הבעלים לאתר את המכשיר או לבצע לו מחיקה מרחוק, ואף ביצע במכשיר מספר פעולות כספיות על חשבון הבעלים.

על פי כתב התביעה שהגיש עוה"ד, לא הגיוני שמכשיר שהוא אחד היקרים הנמכרים בעולם, ומחירו בברזיל מתחיל מ-5,699 ריאל (כ-3,200 שקל), יגיע עם מנגנון אבטחה כה חלש עד שגנב יצליח לפרוץ אותו תוך דקות אחדות ולמנוע מבעליו למצוא אותו או לשלוט עליו.

בית המשפט פסק כי התביעה הצליחה להוכיח שמנגנון האבטחה של האייפון אכן אינו ראוי למחיר שהמכשיר עולה, וכי למרות שהבנק של עורך הדין ביטל את כל הפעולות של הגנב והחזיר לו את הכסף, עדיין העובדה שהפעולות הללו קרו "גרמה לאי-שקט, חרדה וחשש", שהיוו "יותר מסתם חוסר נוחות" - ולכן חייב את 'אפל' לפצות את הלקוח בסכום שהוזכר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום