פגיעה חמורה: השר כהנא הציג את מתווה הגיור

מתווה הגיור החדש של השר מתן כהנא יוצא לדרך: רבני ערים יוכלו לגייר בהרכבי בית דין לגיור במסגרת גיור ממלכתי. מדובר בפגיעה ברבנות הראשית ובזהות היהודית של מדינת ישראל. ליצמן: "כהנא, מחזיר אותנו בזמן הזה למה שהיה בימים ההם, כשעמדה מלכות הרשעה להשכיחם תורתך"

אברמי פרלשטיין | פוליטי 1.12.2021 | 09:54

מתן כהנא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לשירותי דת מתן כהנא מציג הבוקר את מתווה הגיור  רבני ערים יוכלו לגייר במסגרת מערך הגיור הממלכתי בו לראשונה גובשה תכנית גיור מקיפה לחצי מליון עולים לא יהודים מזרע ישראל. 

על פי התוכנית שמציג השר היא גובשה בתיאום עם רבנים מהציונות הדתית, ובראשם הרב חיים דרוקמן, לאחר עשרות שנים רבני ערים יוכלו לחזור לגייר, מעמד הרבנות הראשית כסמכות עליונה יישמר, תעודת הגיור תהיה ממלכתית ואחידה.

עיקרי התכנית:
• מערך הגיור הקיים יקבל לראשונה הכרה ממלכתית בחוק.
• רבני ערים יוכלו להקים הרכבי בית דין לגיור במסגרת מערך הגיור הממלכתי.
• יוקם באגף הגיור מחוז "רבני ערים" שיעניק שירותים מנהליים להרכבי רבני הערים.
• תוקם ועדת רבנים שתנסח את סדרי הדין להרכבים המקומיים.
• לרב הראשי ולמועצת הרבנות הראשית סמכות לבטל מינוי של דיין גיור באופן מבוקר.

השר לשירותי דת מתן כהנא אמר: "במדינת ישראל חיים כיום קרוב לחצי מיליון אזרחים שאינם יהודים ע"פ ההלכה. מדובר בצאצאי יהודים מזרע ישראל החיים איתנו בצבא, בעבודה, בלימודים ובכל מרחבי החיים. הגיעה העת לאפשר לכל מי שחפץ להצטרף לחיק העם היהודי ע"פ ההלכה ולעשות זאת בהליך גיור מאיר פנים. עלינו כמדינה החובה והזכות לעשות הכל על מנת שזה יקרה. חוק הגיור הממלכתי שאני מוביל יאפשר לרבני עיר לחזור ולגייר כבעבר, ירחיב את תכניות הלימוד והליווי למתגיירים ויאפשר לכל המבקש להצטרף במלוא המובן לעם ישראל. להשלים הליך גיור בפני בית דין רשמי של מדינת ישראל".

בקרב חברי הכנסת החרדים תקפו את התוכנית ההרסנית, יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יעקב ליצמן הגיב: "רפורמת הגיור של השר מתן כהנא חושפת את הזהות היהודית במדינת ישראל לסכנה קיומית, של התבוללות. מדובר במתווה מסוכן, פסול ומנוגד להלכה, שיהפוך את הגיור בישראל לקונסרבטיבי, ויאלץ את שומרי המצוות להתארגן להקמת מערך ספרי יוחסין אלטרנטיבי".

לדברי ליצמן: "הדיבורים של השר כהנא על הקמת ״ועדת רבנים חיצונית״ הם חלק מהמשך ניסיונות הפגיעה שלו ברבנות הראשית ובסמכותה ההלכתית. מתווה ההרס הפוגעני של ממשלת הזדון הרפורמית בראשות בנט-לפיד-ליברמן, בהובלת מתן כהנא, מחזיר אותנו בזמן הזה למה שהיה בימים ההם, כשעמדה מלכות הרשעה להשכיחם תורתך ולהעבירם מעל חוקי רצונך. אנו מאמינים ובטוחים כי נצח ישראל לא ישקר. היו לא תהיה".

ח"כ אורי מקלב הגיב: "השר כהנא מעניק מתנה לגויים ביום אידם, לצערנו זהו מתווה של זילות בייחוס ובכל הכבוד של האומה היהודית, הם בועטים ועוקרים הכל. כפי שחששנו, שר הדתות הופך את תהליך הקבלה לעם הנבחר השורשי והיסטורי לרישום לקנטרי-קלאב. הם מובלים אותנו במהירות להקים מערך פנקסי ייחוס קהילתיים".

ח"כ אוריאל בוסו אמר: "אחרי רפורמת הכשרות וההצהרות הבלתי פוסקות מבית השר כהנא, כעת מגיעה רפורמת הגיור", "עד כה בחר השר כהנא להתעלם מהבעיות האמיתיות, ובחר לעצמו רשימת נושאים מתריסים כדי ליצור סדקים במעמדם של הרבנים הראשיים. תוך סתימת פיות, כך לא מתנהל איש מקצוע שהגיע כדי לטפל במצוקות".

"כל מהלך שלא יהיה בכפוף להחלטת הרבנים הראשיים, הגורם המוסמך, הינו פגיעה חמורה בציבור, במסורת, ובממסד היצוק מדורי דורות שנקרא הרבנות הראשית".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום