חנוכייה הוצבה על גשר בו תלו ניאו-נאצים כרזות אנטישמיות

הדלקה במיקום יוצא דופן: בית חב"ד בעיר אוסטין שבטקסס הדליקו חנוכייה על גשר בכביש המהיר שבו תלו ניאו-נאצים כרזות אנטישמיות נגד יהודים ונגד חיסונים

יענקי פרבר | חדשות בעולם 1.12.2021 | 08:45

אילוסטרציה צילום: pixabay

בית חב"ד בעיר אוסטין שבמדינת טקסס בארה"ב, ארגן בערבו של יום שני, הדלקת נרות חנוכה במקום יוצא דופן, על גשר המשקיף על הכביש המהיר העמוס. הם לא רק בחרו את המיקום כדי שהנהגים יראו את החנוכייה בנסיעות הערב שלהם. הם רצו להפוך את המקום, שהיה מקום להפגנה אנטישמית, למשהו טוב ויהודי יותר.

ב-24 באוקטובר, חברי קבוצה ניאו-נאצית "ליגת ההגנה של גויים" תלו באותו מקום כרזות אנטישמיות נגד יהודים ונגד חיסונים. הגשר נמצא במרחק של מספר רחובות בלבד מהמרכז הקהילתי היהודי 'שלום' באוסטין וממספר בתי כנסת, התקרית אירעה ימים ספורים לאחר שהתגלו כתובות נאצה גזעניות ואנטישמיות בבית הספר התיכון אנדרסון, במרחק של כקילומטר וחצי מהמרכז הקהילתי.

הרב יוסף לברטוב, מנהל של בית חב"ד באוסטין, אמר לאתר Chabad.org כי קבוצת השנאה אינה מקומית אלא נסעה ברחבי הארץ והפיצה את משנתם. ובמקביל לקשר עם רשויות אכיפת החוק המקומיות והארציות, לברטוב ועמיתיו במרכזי חב"ד ברחבי אוסטין ביקשו להתמודד עם מסר שפל שכזה "בגילויי גאווה יהודית גלויים".

"אסור להפחיד אותנו. אסור לתת לזה להשפיע על מי שאנחנו ואיך אנחנו חוגגים את היהדות שלנו", אמר לברטוב. "עלינו להגיב כיהודים, באור מוגבר ובטוב לב, ולהוות דוגמה בגאווה יהודית חזקה ובטוחה".

מרכזי חב"ד באזור הקימו חנוכיות ציבוריות חדשות, כולל הדלקת חנוכייה על הגשר בו נתלה הדגל האנטישמי. "אנחנו נהפוך את האתרים האלה למקומות של אור", הכריז הרב לברטוב.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום