רכבי טסלה מעורבים ביותר תאונות עצמאיות

על פי נתונים שפורסמו הבוקר, רכבים מחברת טסלה מעורבים פי 2 בתאונות יותר מרכבים רגילים | גורם בענף הרכב: "הנהגים מתקשים להסתגל לביצועים ולנהיגה השונה ברכב חשמלי, ומאבדים שליטה בסיבובים"

מאיר שלם | רכב ותחבורה 1.12.2021 | 10:47

חברת טסלה צילום: unsplash

רכבים חכמים? רכבי חברת טסלה מודל 3 מעורבים פי שתיים יותר בתאונות דרכים מאשר שאר הרכבים. כך דווח הבוקר (רביעי) במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות".

על פי הנתונים, בממוצע, מגיעה אחת מכל 10 מכוניות חדשות לתיקון במוסך בעקבות תאונה בשנה הראשונה שלה על הכביש. במקרה של טסלה מדובר באחת מכל 5 מכוניות, כאשר רובן המוחלט של התאונות הן תאונות עצמיות.

גורם בענף הביטוח שבחן את הנתונים העריך כי התאונות נובעות מהקושי של הנהגים להסתגל לביצועים של מודל 3. אחרי שגם הדגם הבסיסי שלו מאיץ ל-100 קמ"ש בתוך פחות מ-6 שניות.

"נהגים נכנסים לסיבוב במהירות גבוהה משהתרגלו או משתכננו, מאבדים שליטה ומתנגשים בגדרות ובעמודים", העריך גורם שבחן את הנתונים.

לטסלה כרגע רק מוסך פחחות אחד בחולון, והוא פועל בעומסים גבוהים ממספר סיבות: שיעור התאונות הגבוה, הצורך שהתעורר להחליף את החלון האחורי שנסדק ברבים מהדגמים שיוצרו בארה"ב ולא הותקן היטב, ובעיקר בשל כמות המכירות הגדולה, הרבה מעבר להערכות הראשוניות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום