המאבטחים מתארים את השתלשלות אסון מירון

ועדת החקירה לאסון מירון מתכנסת היום לשמיעת עדויות: במהלך היום ימסרו עדות ג'יהאד גיטאן, סדרן באירוע ההילולה מטעם חברת 'פרוטקט', מאיר אפללו מחברת האבטחה 'פרוטקט' ושי בן לולו מחברת האבטחה 'פרוטקט'. הרב מאיר נחמן אלחדד ביטל את הגעתו

יוסי שטארק | חדשות בארץ 1.12.2021 | 12:08

מאיר אפללו מחברת האבטחה 'פרוטקט' מוסר עדות לוועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון צילום: צילום מסך

ועדת החקירה לאסון מירון, בראשות הנשיאה בדימוס מרים נאור, ראש עיריית בני ברק לשעבר מרדכי קרליץ ואלוף במיל' שלמה ינאי, מתכנסת היום (רביעי) לדיון נוסף בשלב העדויות. במהלך היום ימסרו עדות ג'יהאד גיטאן, סדרן באירוע ההילולה מטעם חברת 'פרוטקט', מאיר אפללו מחברת האבטחה 'פרוטקט' ושי בן לולו מחברת האבטחה 'פרוטקט'.

הרב מאיר נחמן אלחדד, אביהם של יוסף דוד ז"ל ומשה מרדכי ז"ל שנהרגו באסון, היה גם אמור להעיד היום בפני חברי הוועדה, אך ברגע האחרון הודיע כי נעדר ממנו להגיע למסור את עדותו.

עדותו של ג'יהאד גיטאן, סדרן באירוע ההילולה מטעם חברת 'פרוטקט'

ג'יהאד גיטאן, סדרן באירוע ההילולה מטעם חברת 'פרוטקט', אמר בעדותו כי שי בן לולו ומאיר אפללו מחברת האבטחה 'פרוטקט', הציבו אותו מתחת למדרגות עליהן התרחש האסון. לדבריו, אפללו שלח אותו לאחר מכן לסגור את המחסום למטה. הוא ועוד שני סדרנים, שהגיעו לצורך תגבור ולא עבדו ב'פרוטקט', סגרו את העלייה עם שני מחסומים כדי למנוע מאנשים לעלות לרחבה בגלל עומס של אנשים, אך השאירו מחסום אחד פתוח כדי שיוכלו לרדת משם.

לדבריו, "בהמשך התחילו אנשים לרדת בכמות מטורפת. כל אדם שיורד אומר לי 'תעלה אותו, מה אכפת לך' והוא גם עושה פקק. אמרתי להם 'תרדו, זו ההחלטה שקיבלתי'. באו בערך, לא רוצה להגזים, ארבעים איש ויותר ורצו לעלות למדרגות, לא יכולנו לעשות שום דבר. לא ידעתי מה לעשות, כולם לא רוצים להקשיב, עליתי בקשר מול אפללו אבל היה רעש ואף אחד לא ענה לי. לא היה אף שוטר באזור, אחר כך בצד שמאל כל השוטרים והקצינים יושבים ואוכלים. אחר כך הגיע מישהו חרדי, סליחה על המילה, לקח את המחסום למעלה. עליתי ואמרתי לשי, יש בלגן, שלושה לא מספיקים ואנחנו צריכים עוד עזרה, לפחות שמונה מאבטחים. אמר לי, 'חכה כמה דקות ונבדוק מה עושים'. הגיע אפללו ונתן לי תפקיד אחר, לשמור על דלת שלא יוכלו לגשת לאדמו"ר. שני המאבטחים שנשארו שם, לא יודע מה קרה איתם. אחרי כמה דקות, אמר לי אפללו 'תרד למדרגות, יש אסון'".

כשנשאל האם שוחח עם מישהו בטרם הגיע למסור עדות, הוא ענה: "מאז שהייתי בחקירה אצל המשטרה לא דיברתי עם אף אחד". כשנשאל כמה היו עלויות הנסיעות בדרך למתן העדות, במטרה לשלם לו על הנסיעה, הוא אמר: "גברת, הפתעת אותי. למה דואגים לזה".

עדותו של מאיר אפללו מחברת האבטחה 'פרוטקט'

לאחר מכן עלה להעיד מאיר אפללו, מנהל בחברת האבטחה 'פרוטקט'. הוא פתח את עדותו בכך שהתנהל אך ורק מול חסידות תולדות אהרן, ולא מול גורמים אחרים. לדבריו, הוא פעל בתיאום עם יעקב הלר וקיבל ממנו הוראות על משימות האבטחה בהר מירון.

הוא אמר כי עד השעה 19:00 בליל ל"ג בעומר, לא היה אף בן אדם במדרגות למטה. "ואז אמר הלר כי 'צריכים 3 אנשים לעמוד בחלק התחתון של המדרגות'. אמרתי לו 'אין בעיה, אני אמצמם פה ומצמצם שם ושולח'". הוא טען כי כך העניינים התנהלו לאורך כל האירוע. "מעבירים עובדים מפה לשם לפי הצורך. התפקיד שלהם לווסת קהל בזמני עומס, כי אין לנו אפשרות למנוע מאנשים לעלות, אז אנחנו שולחים אותם לכניסות אחרות. בשלב מסוים הגיעו חסידים של תולדות אהרון והציבו מחסומים לסייע עם הוויסות. ככה זה בכל שנה".

הוא נשאל גם לגבי תפקידו בחברה, איך הוא הגיע לחברה ולפי אילו קריטריונים הוא הביא את עובדי החברה לאירוע במירון. הוא הודה כי לא בדק את המאבטחים שהביא לצורך תגבור האבטחה באירוע.

הוא הבהיר כי לא התנהל כלל ועיקר מול משטרת ישראל. לא מול קצין בטיחות ולא מול מפקד משטרה. חבר הוועדה שלמה ינאי נזף בו מדוע לא התנהל מול המשטרה ולא דרש לקבל תדרוך, כפי הנדרש בחוק.

"אמרתי לעצמי כל שנה אחרי האירוע במירון 'זה נס'", אמר אפללו, אבל הדגיש כי לא ציין זאת בפני נציגי תולדות אהרן או גורמי המשטרה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום