שמחה כפולה: הנכד הנאמן של הרבי התארס עם הנכדה

השידוך בחצר חסידות סלונים הפך לשיחת היום בעולם החסידי עם היוודע הבשורה המשמחת כי נכדו ויד ימינו של הרבי - הבחור החשוב יעקב יצחק ויסבלום התארס עם נכדת הרבי, בת הגר"מ ברזובסקי משגיח הישיבה | כל הפרטים על השידוך הדרמטי

משה ויסברג | חרדים 29.12.2021 | 18:11

חסידות סלונים צילום: ארכיון בחדרי

שמחו בה' וגילו צדיקים והרנינו כל ישרי לב: שמחה גדולה ודרמטית היום בחצר חסידות סלונים לרגל שמחת אירוסי נכדו חביבו ובן ביתו של האדמו"ר שהתארס בשעה טובה ומוצלחת עם בת דודתו, גם היא נכדתו של הרבי. השמועה על השידוך המיוחד הגיעה במהרה לכל ריכוזי החסידות בארץ ובעולם, וריגשה את הציבור שהתרגש נוכח השמחה הכפולה בחצר הקודש.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בשמחה גדולה שכן מדובר בחתן הבחור החשוב יעקב יצחק ויסבלום נכדו ויד ימינו של הרבי, בנו של הגאון רבי אורי ויסבלום ר"י 'נתיבות שלום' בביתר, עם הכלה, בת הרב הגאון רבי מרדכי ברזובסקי, משגיח ישיבת 'בית אברהם' סלונים ונאמן ביתו הקרוב של אביו הרבי מסלונים, וחתנו של האדמו"ר מבאסטאן.

השמחה גדולה בחסידות שכן החתן נחשב למוציא והמביא בחסידות, ולאדם הקרוב ביותר לאדמו"ר שסומך עליו בכל דבר קטן כגדול. לצד היותו תלמיד חשוב בישיבה, ששוקד על תלמודו ונודע כתלמיד חכם חריף ויודע ספר, החתן גם מכניס את החסידים ומעביר לרבי פניות רבות לאורך כל שעות במאור פנים ובסבר פנים יפות. 

הרבי מסלונים, המחותן אבי הכלה הגר"מ ברזובסקי והנכד החתן. צילום: ארכיון

המחותן הרב הגאון רבי מרדכי ברזובסקי, הוא אחד מדמויות העשייה החשובות ביותר בחסידות ומי שהוביל בשנים האחרונות את בניית המרכז העולמי בירושלים, שכלל גיוס הון רב, בנייה מחדש של קמפוס המוסדות המרכזי, בית המדרש, היכל הטישים, אולמות החסד, הישיבה הגדולה, מבני הפנימייה ועוד. לצד זאת, בהוראת אביו, הוביל גל פיתוח אדיר בכל מוסדות החסידות ברחבי הארץ שהרחיבו את גבולותיהם, והקימו מוסדות חדשים לבנות.

בשנים האחרונות, ובדגש על תקופת הקורונה, החתן החשוב התקרב עוד יותר לאדמו"ר והפך לדמות הקרובה ביותר לאורך כל שעות היממה לבית המפורסם ברחוב סלנט 20 בירושלים. בתקופות הבידוד הקשות, כאשר איש לא יכול היה להתקרב לאדמו"ר, החתן היה היחיד שהיה במעגל הקרוב ביותר ונשא על כתפיו סוגיות ציבוריות רבות. גורמים בחסידות מספרים ל'בחדרי חרדים', כי הרבי סומך מאוד על נכדו חביבו שמתנהג בבגרות ואחריות, ובעל הבנה מעמיקה בסוגיות ציבוריות.

השידוך שנסגר היום אחר הצהריים למזל טוב במעמד ה'לחיים' במעונו של הרבי במרכז החסידות ברחוב סלנט בירושלים הפך לשיחת היום בחצר החסידות.

שמחת האירוסין צפויה להתקיים מחר (חמישי) במרכז החסידות בהשתתפות אלפי חסידים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום