גל התייקרויות: איקאה העולמית הודיעה על העלאת מחירים

חברת הרהיטים השוודית שלה סניפים בכל רחבי העולם הודיעה אתמול (חמישי) על עליית מחירים צפויה של 9%. בחברה נימקו את ההחלטה בתואנה של ייקור עלויות השינוע וחומרי הגלם

יוסי ריינר | כלכלי 31.12.2021 | 12:34

רשת איקאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חברת הרהיטים הגדולה בעולם, איקאה, הודיעה כי עקב התייקרות עלויות הובלה וחומרי גלם היא תעלה את המחירים בשיעור של 9%.

החברה טוענת כי נאלצה לגלגל את העלויות לצרכנים, לאחר מאמצים שנעשו מצידה כשבעבר חכרה ספינות נוספות, רכשה מכולות וניתבה מחדש סחורות בין מחסנים במטרה להקל על שיבושים בשרשרת האספקה, אך ללא הועיל מכיוון שהיא צופה שהשיבושים ואי-הסדר בתחום יימשכו.

מנהל הפעילות הקמעונאית של איקאה, טולגה אונצ'ו אמר: "לרוע המזל, לראשונה מאז שעליית המחירים החלה להשפיע על הכלכלה הגלובלית, אנחנו צריכים להעביר חלק מעליית המחירים הזו ללקוחות שלנו".

המחירים שצפויים לעלות ב - 9% בממוצע ברחבי המדינות בהן פועלת הרשת יהיו עם התאמות מקומיות ביחס לפערי האינפלציה במדינות השונות, שבכללן גם מחירי הסחורות ועלויות שרשרת האספקה. לכן בשלב זה, מוקדם מידי לדעת כיצד ההחלטה תשפיע על מחירי איקאה בישראל.

חברת איקאה מסרה: "איקאה ממשיכה להתמודד עם אילוצים משמעותיים של עליות מחירי ההובלה וחומרי הגלם, שלא צפויים להפסיק בעתיד הקרוב". באיקאה ציינו שהם צפויים ששיבושים אלו יימשכו "לאורך רוב שנת 2022".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום