כך ניצלו רשתות המזון את המיסוי החדש להעלאת מחירים נוספת

המיסוי של שר האוצר אביגדור ליברמן להעלאת מחירי המשקאות הממותקים נכנס היום לתוקף, ובחלק מרשתות המזון החליטו לנצל את ההזדמנות ולעלות את מחירי המשקאות מעל לשיעור המס

יוסי ריינר | כלכלי 1.1.2022 | 21:12

סופרמרקט בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

החוק להעלאת מיסוי על משקאות ממותקים ודיאט שיזם שר האוצר אביגדור ליברמן נכנס היום (1 בינואר) לתוקפו. החוק החדש אמור להוסיף שקל למחיר של ליטר משקה שבו יש יותר מ-5 גרמים של סוכר - ו-70 אגורות לליטר במשקאות דיאט, משקאות מופחתי סוכר ומיצים טבעיים. בעקבות המיסוי, בקבוק קולה רגיל בנפח 1.5 ליטר אמור להתייקר ב-1.8 שקלים, ומארז שישיית בקבוקים בנפח 1.5 ליטר אמור להתייקר ב-10.8 שקלים.

בבדיקה שערכו ב-TheMarker נראה שעליית המחירים אינן אחידות ע"פ שיעורי המס, ובחלק מהרשתות אף ניצלו את המיסוי החדש לגבות מחיר גבוה יותר מהמחיר המשוקלל עם המס החדש. הבדיקה כאמור נערכה לפני עליית המס על המשקאות והיום - אחרי כניסתו לתוקף.

מבדיקה שנערכה ברשת שופרסל עולה כי הרשת העלתה את מחיר שישיית בקבוקי קולה זירו 1.5 ליטר ב-7.4 שקלים - יותר משיעור המס.

רמי לוי לא טמנה את ידה בצלחת, והעלתה את מחירו של בקבוק קוקה קולה בודד בנפח 1.5 ליטר ב-2.20 שקלים - יותר משיעור המס.

TheMarker אף בדקו באתר האינטרנט של ויקטורי (6,657 +0.74%) העלו בקצת פחות משיעור המס את המחיר של בקבוק קוקה קולה בודד בנפח 1.5 ליטר ב-1.70 שקלים, וגם מחיר מארז של שישה בקבוקים בנפח 1.5 ליטר עלה בקצת פחות מ-10.2 שקלים. בקבוק בודד של משקה אפרסקים של חברת ספרינג, בנפח 1.5 ליטר, התייקר ב-2.20 שקלים - יותר משיעור המס.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום