התוכנית שצפויה להוסיף מאות דירות בעיר החרדית הצפופה

בני ברק: בשורה משמעותית לתושבים וליזמים - הוועדה המחוזית אישרה תוכנית לעידוד התחדשות עירונית בבני ברק הצפויה להגדיל את הכדאיות הכלכלית של הקבלנים והדיירים ולהוציא לפועל עשרות פרוייקטים חדשים בעיר. להלן פרטי התוכנית

חיים שמואלי | כלכלי 3.1.2022 | 20:13

צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

אושרה תוכנית לעידוד התחדשות עירונית בעיר בני ברק, הכוללת מתן תמריצי בניה מוגדלים להריסה ובניה של בניינים הזכאים לתוספת זכויות במסגרת תמ"א 38, בהיקף של עד 2.5 קומות נוספות לבניין ישן בן 2 קומות ועד 3 קומות לבניין קיים הגבוה משלוש קומות.

בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה - מחוז מרכז, מעריכים כי תוספת הזכויות המוגדלת צפויה ליצור כדאיות כלכלית ליזמים וקבלנים שירצו לקדם פרויקטים חדשים רבים.

בעקבות אישור התוכנית החדשה, צפויות להתווסף מאות יחידות דיור חדשות באזורים הוותיקים והמבוקשים בעיר, מה שיסייע במתן מענה לביקושים האדירים לרכישת דירות העולים בהרבה על ההיצע הקיים.

יוזמי התוכנית החדשה, הקדישו חשיבה מיוחדת גם על שטחי הציבור בעיר; על מנת לספק מענה לתושבים החדשים שיתווספו, ומתוך הכרה באופייה הייחודי של העיר בני ברק המתאפיינת במשפחות ברוכות ילדים הזקוקות לשטחי ציבור רבים, התכנית קובעת כי בכל בניין חדש שייבנה במסגרתה יוקצה בקומת הקרקע שטח של כמחצית הקומה עבור גני ילדים ושימושים עירוניים נוספים.

תחולת התכנית נקבעה כך, שהיא תפקע מאליה עם תום תחולה תכנית המתאר הארצית תמ"א 38 בעוד שנה, ולפיכך צפוי גל גדול של פרויקטים מצד יזמים ובעלי קרקעות זריזים שיבקשו לנצל את תוספת הזכויות המוגדלת שהתכנית מעניקה.

ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, הביע את תודתו העמוקה ליו"ר הוועדה המחוזית אדריכלית דניאלה פוסק ולצוותה, על התמסרותם המיוחדת לטובת אישור תכנית חשובה: "התוכנית החדשה צפויה להיטיב רבות עם העיר, הן בשיפור תנאי המגורים ואיכות החיים עבור התושבים המתגוררים בבניינים ישנים רעועים ומסוכנים והן על ידי הגדלת שטחי הציבור, להם העיר זקוקה כאוויר לנשימה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום