היסטוריה בבריסק: "חידושי רבנו משולם דוד"

בחוגי בית בריסק בפרט, ובעולם התורה בכלל התרגשות רבה לקראת צאת הספר הראשון "חידושי רבנו משולם דוד הלוי" על הרמב"ם, מדובר בדרמה של ממש בבריסק מהוצאת ספר החידושים כהמשך לספרי אביו הגרי"ז וסבו הגר"ח | כל הפרטים בפרסום ראשון 

משה ויסברג | חרדים 6.1.2022 | 15:32

הגרמ"ד הלוי סולובייצ'יק זצ"ל צילום: יוחנן לוסטיג

במלאת שנה להסתלקותו של זקן ראשי הישיבות והשריד לבית בריסק הגאון רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'יק זצ"ל ראש ישיבת בריסק נשלח לבית הדפוס ספר "חידושי רבנו משולם דוד הלוי" על הרמב"ם כהמשך לספריו של אביו וסבו. 

עד היום כמנהג בית בריסק לא יוצאים ספרים מחידושים בחיי חיותו, מלבד ספרי שיעורים שגם יצאו לאחר ניפוי מדוקדק של ראש הישיבה זצ"ל ולאחר שנתן את הסכמתו. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בדרמה של ממש בבית בריסק ובעולם התורה עם הוצאת הספר "חידושי רבנו משולם דוד הלוי" על הרמב"ם, הספר הראשון שיופיע יהיה על הלכות עבודת הקרבנות לצד חמישים מכתבים עם גדול ישראל וארבעה מכתבים בלימוד עם אביו מרן הגרי"ז מבריסק זצ"ל.

"חידושי רבנו משולם דוד הלוי" הם המשך ישיר לספרים חידושי "רבינו חיים הלוי" מסבו מרן רבי חיים הלוי סולובייצ'יק מבריסק זצ"ל, והספר "חידושי מרן הגרי"ז הלוי" מאביו מרן הרב מבריסק זצ"ל, גם הספר חידושי 'רבנו משולם דוד הלוי' יהיה בצבע שחור באותו צורה ויהיה ניתן להשיגו כמו שאר ספרי בית בריסק אצל המשפחה, ובישיבת בריסק ברחוב גרוסברג בירושלים וכן אצל בניו הגרי"ז ורבי אשר.

 ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בסנונית ראשונה של ספר ראשון שיצא בשבוע הבא ליארצייט הראשון בי"ח שבט, ובשנה הקרובה צפוי לצאת עוד ספר עם למעלה משש מאות עמודים. 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום