בנק חדש נפתח בישראל

נגיד בנק ישראל אמיר ירון חתם על הסרת המגבלות, לאחר שהבנק הדיגיטלי עמד בכל הדרישות. הבנק הוקם לפני כשנתיים במסגרת תוכנית העלאת התחרות בשוק הפיננסי. זו הפעם הראשונה מזה 43 שנים שבנק חדש הוקם בישראל

יוסי ריינר | כלכלי 10.1.2022 | 12:50

בנקאות בדיגיטל צילום: pixabay

אחרי 43 שנה בהן לא נפתח בישראל בנק חדש, ולעומת זאת מספר בנקים נסגרו ואחרים התאחדו - הושלם היום (ב') הליך ההקמה של הבנק הדיגיטלי הראשון בישראל.

נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, והמפקח על הבנקים, יאיר אבידן הודיעו ל"וואן זירו הבנק הדיגיטלי בע"מ", על אישור הנגיד להסיר את המגבלות מרישיון הבנק - זאת לאחר שהבנק השלים את העמידה באבני הדרך שנקבעו ולאחר שניתן על כך אישור המפקח על השלמת הליך ההקמה, בכך השלים הבנק את היערכותו ומעמדו הוא כמו של כל יתר הבנקים בישראל. והוא מפוקח על ידי הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל להבטחת יציבותו ולשם שמירה על כספי המפקידים בו.

בשבועות הקרובים צפוי הבנק להתחיל השקה שקטה, במסגרתה יחל לצרף בהדרגה לקוחות מתוך רשימת ההמתנה שלו, המונה כ-60 אלף איש.

הבנק פועל במתכונת שטרם הייתה מוכרת בישראל: לא יהיו לו כלל סניפים, ופעילותו תתבצע באמצעות שילוב של טכנולוגיה ובנקאים אנושיים, שיעניקו שירותים מסביב לשעון, ביניהם את השירותים הבאים: חשבון יחיד, זוגי, הוראות קבע, כרטיסי חיוב, הלוואות, פיקדונות, מט"ח וניירות ערך- באמצעות צ'אט ומוקד טלפוני. זאת, במטרה לייצר חווית שירות מותאמת אישית לכל לקוח, בלי להמתין דקות ארוכות על הקו או לחפש חניה לפגישה בסניף. תהליך פתיחת החשבון יהיה דיגיטלי לחלוטין, ללא צורך בנציג אנושי ועם אישור מיידי של מסגרת אשראי.

המפקח על הבנקים, יאיר אבידן: "זהו יום שמח עבורי כמפקח. הפיקוח על הבנקים עמל רבות בשנים האחרונות על יצירת התנאים והסרת החסמים שיאפשרו הקמה של בנק חדש בישראל. במסגרת זו נערכו שינויים רגולטוריים בהוראות הפיקוח , הפיקוח ליווה את הקמת לשכת שירותי מחשוב, הוקמה יחידת רישוי ובנקים חדשים שמלווה את הקמת הבנקים החדשים משלב הפניה ועד להסרת המגבלות מרישיון הבנק ועוד. זהו נדבך נוסף וחלק ממכלול הצעדים שמקדם בנק ישראל להגברת התחרות במערכת הפיננסית. ליווינו ונמשיך ללוות את הבנק בעבודתו, נפקח אחר השתלבותו במערכת הבנקאית ונפעל לסייע לכל יזם אחר שירצה להקים בנק בישראל".

אמיר ירון, נגיד בנק ישראל, אמר: "הקמת הבנק היא בשורה נוספת לתחרות וחדשנות במערכת הבנקאית והפיננסית. יש ביכולתו של מהלך זה, בשילוב צעדים נוספים שקידמנו להגביר את התחרות במערכת הבנקאית. הפיקוח ימשיך לפקח מקרוב על הבנק וללוות אותו בהמשך דרכו, כפי שאנו עושים עם כל בנק בישראל".

מבנק ישראל נמסר כי "לאחר שבמשך 43 שנים לא קם בנק חדש בישראל, האתגרים שהיו כרוכים בהקמת הבנק היו רבים וחדשניים. הבנק הוקם בליווי צמוד של גורמים רבים בבנק ישראל. נבחנו מוכנות הבנק בהיבטי אבטחת מידע וסייבר, ניהול הסיכונים הטכנולוגיים, הערכת איכות ניהול הסיכונים וכלי הפיקוח והבקרה הקיימים בבנק.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום