המפקח הוותיק מירושלים נפטר פתאומי

בירושלים נפטר הרה"ג רבי יצחק משה יעקובזון זצ"ל, מוותיקי המלמדים והמפקחים בעיר, למעלה מ - 40 שנה. בן 87 בפטירתו, לפני פחות משנה שיכל את בנו הצעיר. הלוויתו בצהריים משמגר להר המנוחות

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 10.1.2022 | 13:25

הגאון רבי יצחק משה יעקובזון זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בירושלים הלך לעולמו בפתאומיות הרב הגאון רבי יצחק משה יעקובזון זצ"ל מחשובי וותיקי מלמדי התשב”ר בירושלים, ומנהל רוחני למעלה מ20 שנה בתלמוד תורה חכמת שלמה בירושלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ביומיים האחרונים לא חש בטוב והיום מצבו הידרדר לפתע והשיב את נשמתו ליוצרה בגיל 87. עד השבוע האחרון עוד היה בתלמוד תורה כרגיל.

נולד בירושלים בראש חודש שבט תרצ"ה לאביו הגאון רבי חיים יהודה יעקבזון זצ”ל ממעמידי היסודות לחינוך התשב”ר בדורנו ומחבר הספר המפורסם 'למשמעות'.

זכה להיות נין ונכד לגדולי תורה ולתלמידי הגר"א. משפחת יעקבזון עלו לארץ מריסין בתקצ'ט. מהמשפחות הוותיקות בירושלים.

למד בצעירותו בת"ת עץ חיים וישיבת חברון ובכולל ע"י ישיבת מיר.

היה מ"מ אביו בהקמת וביסוס תלמידי תורה בכלל ובפרט בעיר ציריך בשווייץ לשם נדד תקופה ארוכה על מנת לבסס את דברי התורה שם כמו כן היה ממייסדי ת"ת חכמת שלמה בירושלים.

היה דבוק באביו ובתורתו עד יומו אחרון וזכה ונפטר ביום הברית שלו כידוע מהספרים הק’ שמי שזוכה להפטר ביום הברית סימן שהוא צדיק וקדוש.

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו בתו של הרב מרדכי לרנר מוותיקי אנשי ירושלים בנו של הצדיק רבי אפרים שמואל לרנר-פפרמן זצ”ל מגדולי המקובלים בירושלים.

שימש כמלמד, מנהל רוחני ומפקח שנים רבות בתלמודי התורה בירושלים בין היתר ב - 20 שנה האחרונות בתלמוד תורה חכמת שלמה.

העמיד דורות של תלמידים, הילדים אהבו אותו וכן המנהלים והמלמדים תמיד התייעצו עמו בכל דבר.

בחייו שיכל שניים מבניו שנפטרו צעירים, רבי בצלאל ברוך ור' חיים יהודה שנפטר בחודש ניסן האחרון. רבי יצחק משה קיבל עליו את הדין באהבה ומעולם לא התלונן.

ואף לאחר פטירת בנו השני בחודש ניסן האחרון כאמור. אסף מיוזמתו את כל בני המשפחה ודיבר אתם ארוכות על אמונה בה’ בכל מקום ובכל מצב. אל אף שלא מבינים.

מסע הלוויה היום בשעה 14:30 בצהריים מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום