אבל בישיבה: המשגיח הוותיק הלך לעולמו

במחלקת הקורונה בהדסה עין כרם הלך לעולמו משגיח ישיבת איתרי הגאון הצדיק רבי זאב זליג גצל זצ"ל לאחר שהזדכך בייסורים קשים והוא בן 76 בפטירתו. העמיד אלפי תלמידים במשך עשרות שנים וחיבר את הספר 'אשירה'. מסע הלוויה הערב בשעה 20:00 מהישיבה בשכונת בית צפפה בירושלים

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 11.1.2022 | 14:43

הגאון הצדיק רבי זאב זליג גצל זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים מגיעה הבשורה הקשה על הסתלקותו של המשגיח הגאון הצדיק רבי זאב זליג גצל זצ"ל משגיח ישיבת 'זהב מרדכי' איתרי בירושלים עשרות בשנים לאחר שהזדכך בייסורים קשים, והוא בן 76 בפטירתו.

המשגיח זצ"ל סבל ייסורים קשים ומרים ובאחרונה ואף נדבק בנגיף הקורונה, למרות ייסוריו הרבים במשך השנים היה מוסר את השיחות בישיבה במסירות נפש של ממש, התלמידים מספרים ל'בחדרי חרדים' כי בתקופות קשות ביותר שאפילו איבד את הכרתו, היה חוזר מבית החולים לישיבה למסור את השיחה. גם בשנה האחרונה המשיך בשגרת יומו בתוך הישיבה. 

במשך עשרות שנים כיהן כמשגיח בישיבת איתרי והעמיד אלפי תלמידים בדרך התורה והיראה. היה צדיק אמת ועובד ה' גדול, פרק גדול בחייו היה קירוב רחוקים ורבים השיב מעוון. על אף ייסוריו היה שמח תמיד ומאיר פנים. 

המשגיח רבי זאב זליג זצ"ל נולד בכ"ח טבת תש"ו לאביו רבי אליעזר ז"ל ולאמו מרת שושנה רייזל ע"ה, בבחרותו למד בישיבת היישוב החדש בתל אביב, ומשם לישיבת פוניבז' שם התעלה ונתעלה. 

במשך שנים שימש כר"מ בישיבה לצעירים של איתרי כר"מ בשיעור ג', לאחר מכן היה אחראי על החבורה של בני עלייה ולאחר מכן מונה לשמש כמשגיח בישיבה. 

רבי זאב זצ"ל חיבר בין היתר את הספר "אשירה" על תורה ומועדים ומצוות הלב, היה בעל מחשבה גדול שהיה אהוב על כל תלמידיו. 

פטירתו השרתה אבל כבד בישיבת איתרי בשכונת בית צפפה בירושלים, שם אבלים עדיין על הסתלקותו ראש הישיבה הגאון רבי שלמה יהונתן יהודה פישר זצ"ל בחודש כסלו האחרון. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות, חתנים וצאצאים הממשיכים את דרכו הגדולה.

מסע הלוויה הערב בשעה 20:00 מישיבת 'זהב מרדכי' איתרי בשכונת בית צפפה בירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום