אחרי הביקורת: אלו הפיצויים שינתנו על ימי בידוד

במשרד האוצר חושפים הערב את המתווים לימי הבידוד למשק - הן לעצמאיים והן לשכירים, כשאצל חלק הוא יוחל גם רטרואקטיבית מחודש יוני. גורמים במשרד: "אנחנו שזה תקופה לא פשוטה וחודש לא פשוט" | ההערכת העלות: 200-250 מיליון שקלים

מאיר שלם | כלכלי 11.1.2022 | 18:57

אביגדור ליברמן צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הפתרון לבעיית הבידודים, שמשביתה חלקים נרחבים במשק, של משרד האוצר הוצג הערב (שלישי), במטרה לעזור לעצמאיים ולשכירים לעבור את התקופה הקשה.

הפתרון מחולק לשניים, לעצמאים ולשכירים. מתווה לימי הבידוד לשכירים ישופר מהמתווה הקיים, שבו החל מהיום השני העובד מקבל שכר מלא ומורידים לו 3 ימי מחלה, בהוראת שעה לחודש ינואר.

על פי המתווה החדש, השכירים יקבלו גם על היום הראשון שכר, משום שהבידוד הממוצע הוא 4 ימים בסך הכול, באוצר מקווים לקצר את ימי הבידוד ל-5 ימים כך שזה יהיה החזר של כמעט כל התקופה.

במתווה לעצמאיים, הם יקבלו החזר על שלושה ימי בידוד, ובחודש ינואר ישופר המתווה באופן זמני והעצמאיים יקבלו 4 ימי בידוד, כשהעצמאי רק יצטרך להצהיר שהוא בבידוד ויקבל את הסכום.

המתווה לעצמאיים יצטרך לעבור חקיקה מהירה בכנסת, בתהליך שיתחיל בשבוע הבא, והוא יחול רטרואקטיבית החל מ-1 ביולי 2021.

"אנחנו בעיצומו של גל חמישי, ואנחנו מבינים שזה בהחלט, כמו כל גל, תקופה לא פשוטה וחודש לא פשוט", מסרו גורמים באוצר לN12. "מצד שני, הממשלה ממשיכה עם המדיניות של 'חיים לצד קורונה', בלי סגר, וזה מוכיח את עצמו. חזרנו לשיעורי אבטלה נמוכים ושיעורי צמיחה של מעל 7% לשנת 2021".

"בינתיים הנתונים מזכירים את הגל הרביעי, יש ירידה בפעילות העסקית, אך לא כזו שמשתקת את המשק. אין צורך להוציא לחל"ת. הבעיה העיקרית היא ימי הבידוד".

על פי ההערכות, העלות של הם כ-200-250 מיליון שקלים, אבל היא יכולה לעלות בהתאם לכמות ימי הבידוד במשק הישראלי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום