החסידות הראשונה שמודיעה על מיזם אשפוז בקהילה

נוכח התפשטות זן האומיקרון מתקשה משרד הבריאות להקים מערך של אשפוז ביתי במקום במרכזים הרפואיים. אגודת חסידי חב"ד בראשות הרב אהרונוב ורופאים מהחסידות המייעצים דרך קבע לבי"ד רבני חב"ד הקימו מערך של רופאים מומחים שילוו את חולי הקורונה

אברמי פרלשטיין | בריאות 12.1.2022 | 10:39

אילוסטרציה צילום: pexels

נוכח התפשטות זן האומיקרון והתחלואה הגוברת, מתקשה משרד הבריאות להקים מערך של אשפוז ביתי שיחסוך וייתר את הצורך להתאשפז במחלקות הקורונה הסגורות במרכזים הרפואיים.

גם במשרד הבריאות מודים כי ככל שיהיו פחות מאושפזים בבתי החולים ותהיה אלטרנטיבה אמיתית של טיפול רפואי מיטבי בבית בהנחיית ובהשגחת רופא, מספר המתים במגיפה ירד דרמטית וכך גם העומס על מערכת הבריאות ייטיב עם המטופלים, אך מחוסר כוח אדם ותקציב המשרד לא מוכן לדבר על תכנית שכזו.

תנועת חב"ד הרימה את הכפפה ובהודעה שהיא מפרסמת השבוע למשפחות חסידי חב"ד בישראל, היא מודיעה כי החליטה "להקים מערך של רופאים מומחים שילוו את חולי הקורונה שנקלעו למצוקה רפואית ומבקשים הדרכה של רופא מומחה בכדי למנוע מצב של פינוי לבית הרפואה וזאת יחד עם רופאים מאנ"ש המייעצים דרך קבע להחלטות בית דין רבני חב"ד" .

לצורך כך הקימה חב"ד מוקד הפעיל 24 שעות ביממה לרשות החולים. למרות שיש ארגונים וולונטרים שמסייעים לחולי קורונה אבל הודעה כזו של תנועת חב"ד עדיין לא הייתה לנו. לראשונה חסידות גדולה עושה זאת בצורה גלויה ורשמית.

בכיר בחב"ד אומר לנו: "חב"ד בעצם מנצלת את היתרון היחסי שלה בחברה החרדית, יש בתנועת חב"ד עשרות רופאים חסידי חב"ד ותומכי רפואה רבים כגון אחיות ופרמדיקים והתנועה מנצלת זאת בצורה נבונה לגייס אותם לתוך הקהילה".

מדובר כאמור בהחלטה דרמטית שיש בה אמירה של חוסר אמון כלפי מערכת הבריאות בישראל, בכירים בחב"ד מנסים להוריד מהדרמה ואומרים, "אין לנו שום דבר נגד מערכת הבריאות, להיפך, הרופאים במערך הרפואי שלנו הם בשר מבשרה של מערכת הבריאות בישראל, וכי אין ספק שמשרד הבריאות ישמח בכך, אנחנו קוראים בעת חירום זו לרופאים ואחיות מקרב אנ"ש שיכולים להציע את עזרתם למיזם כה חשוב זה, להתקשר למוקד ולהתגייס למען אחינו ואחיותנו הקוראים לעזרה".

מאחורי המיזם עומד הרב יוסף יצחק אהרונוב ראש הארגונים המרכזיים וראש מפעל השליחות של חב"ד בישראל שחתום על כל המיזמים הגדולים של חב"ד, הרב אהרונוב זכה בעיטורים ופרסים על פועלו בשם ממשלת ישראל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום